Soppkok

2012-09-16 12:09:15

Här kokas frikadellsoppa så här mitt på söndagen. Lite taskig tajming på mitt soppsug kanske, då vi har sol och 27 grader ute, men är man sugen så är man. Jag brukar köpa en färdig blandning av hackad vitkål, morot, rotselleri och rättika som finns på påse här till denna soppan. Först fräser jag grönsakerna i lite olja i kastrullen och sedan på med kycklingbuljong. När soppan sjuder lägger jag ner frikadellerna och låter soppan koka ca 40min. Smakar sedan av med salt och peppar och njuter soppan med bröd. Så gott skall det bli! Men först skall jag och Lia gå ut på en promenad :)


Hälsningar
Ellinor

Hösten är verkligen tid för soppor och mustiga grytor, vilket jag älskar! Efter alla sommarens sallader och pajer längtar jag nu efter lite mer ordentlig mat (och i slutet på vintersäsongen är det precis omvända förhållanden som råder :))
Kram

2012-09-17 @ 13:52:58
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback