Lördag på en torsdag

2012-12-06 09:42:33
 
Det är ju bara torsdag idag. Egentligen. Men vi har redan lördag.
Det är helgdag idag och imon blir det sådeles klämdag så nu är alla som har möjlighet lediga här.
Mannen passar naturligtvis på att ta några extra dagar ledigt med oss då och det är vi tacksamma för.
Sjuttsingen vad skönt att ha lördag på en torsdag!
 
Efter tidigt uppvak har mannen och Lia nu somnat om och här sitter jag själv i köket.
Lyssnar på P4:s Bjällerklang som erbjuder julmusik dygnet runt och hummar lite nöjdt för mig själv.
Lustigt nog spelade de just Feliz Navidad. Perfekt soundtrack i mitt lilla Spanienkök där jag kokar nappflaskor, läser bloggar och försöker hålla mig ifrån kakorna.
 
Nu börjar jag dock bli vansinnigt sugen på en kopp kaffe. Kanske skall man fingra på espressomaskinen lite innan resten av familjen vaknar och därmed få sig två koppar kaffe den här förmiddagen?
 
Ja, jag tror det.

Hälsningar
Yohannas.se

Måste nyfiket fråga lite... Hade ni kvar en bostad när ni bodde i Spanien, som ni kunde återgå till? Eller hade ni tur att hitta en? Å alla möbler och inredning, hade ni det kvar också? (svara såklart bara om du vill)

Svar: Hm, förstår inte riktigt vad du frågar om. Här i Spanien har vi hyrt en lägenhet i andrahand som varit fullt möblerad. Den har vi tur att få genom kontakter. Det är svårt att hitta bra boende i denna stan! Hemma i Sverige har vi sålt den lägenhet vi bodde i innan vi flyttade utomlands, så där har vi inget boende kvar.Hoppas att det var svar på din fråga. Annars får du återkomma :)
Spanienfrugan

2012-12-06 @ 10:30:21
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

tycker att det låter som en underbar torsdag och en bra start med en extra kopp kaffe och julmusik ;)

Svar: Det var det verkligen! Kaffe är inte att underskatta med en bebis hemma ;)
Spanienfrugan

2012-12-06 @ 11:32:29
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Yohannas.se

Jag tänkte på bostaden i Sverige :) hihi.. Sorry att jag var otydlig. Jag menar - vad ska ni bo i när ni nu snart flyttar hem? :)

Svar: Jaha, okej :)Det får vi se, det vet vi inte än. Men vi börjar med att flytta in hos mina föräldrar.
Spanienfrugan

2012-12-06 @ 12:46:19
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback