Fräsch start på dagen

2012-12-11 09:29:00
 
 
Vi gjorde så god frukost nu i morse. Inget speciellt sådär men det kändes väldigt fräscht och mättande var det med, trots att kolhydraterna lyste med sin frånvaro. Kokt ägg, svenskt kaffe (jo,jo), apelsinklyftor och så en tallrik grekiskt yoghurt med skivad banan, hasselnötter och en klick äppelmos.
 
Wheehwa, wheehwa!
 
En immigt varm dusch före det dessutom och jag tror inte att den här tisdagen kunde få en så mycket bättre start faktiskt. Snart skall vi ta bussen till Vasses jobb och säga hejdå till kollegorna där, men först skall jag styra upp burret till barr jag har idag och hitta ett par byxor. Jag vet att jag hade ett par senast igår....kanske ligger de under monsterhögen av osorterade, använda kläder vid sängen i sovrummet?

Hälsningar
Thiilde

bort med bananen så ser de mumsigt ut ;) haha bananfobi deluxe här ;p

Svar: Det som är så gott till yoghurt! :)
Spanienfrugan

2012-12-11 @ 10:22:17
URL: http://thiilde.blogg.se
Anonym

Lite fel där om kolhydraterna. Bananen är en av de värsta bovarna när det gäller KH. Även i apelsinklyftorna men är ändå bara hälften av bananen. Ser ut att vara lite sylt på yoghurten, inte bra det heller. Ät vitaminer i form av grönsaker i stället om du är ute efter att reducera KH. Bättre med lite ost och skinka till äggen.

Svar: Nja, är nog inte så värst rädd för kolhydrater faktiskt. Men kul med lite frukostvariation från bara mackor tycker jag. Och frukt skulle jag inte kunna leva utan! :)
Spanienfrugan

2012-12-11 @ 12:16:32

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback