Inte en så strålande idé

2012-12-07 12:00:00
 
Helt seriöst så är det bara en vecka kvar nu tills planet lyfter mot Suecia.
Oh my. Tänker på det typ varje dag att jag måste sätta igång nu. Sätta igång att rensa, packa och städa.
Och vad gör jag? Nada.
 
Bot och bättring på den fronten! Varför måste jag vänta tills det blir så där brännande bråttom liksom?
Dessutom så börjar jag att bli nervös inför resan hem själv med Lia med. En bussresa och två flygningar á 2 timmar har vi framför oss. Jag, en bebis på snart 8 månader som inte gärna sitter still, en vagn, en resväska och ett handbagage. Kan ju bli intressant. Resväskan och vagnen kommer jag ju checka in såklart, men en del meck med det blir det ju ändå. 
 
Man skulle väl kunna säga att jag inte riktigt känner mig lika störsk nu som när jag bokade denna flygbiljett i januari. Då hade jag bara julmys, glöggdoft och vit snö i åtanke. Allt det där ville jag hem och uppleva så då tyckte jag att det var en strålande idé att jag och Lia flög hem före Vasse för att få ut lite mer av julfirandet.
Nu, inte so much lika strålande idé.
 
Men jag intalar mig själv att det säkert kommer att gå bra. Flygplats- och flygplanspersonalen brukar ju vara så hjälpsamma. Det fick jag ju erfara när jag flög hem som höggravid om inte annat. Jisses. Nästan så att jag skulle kunna fejka en gravidmage någon gång framöver bara för att få uppleva the royal treatment man fick då igen.
 
Så nu visualiserar jag positiva målbilder om den här flygresan som stundar om en vecka. Och ihärdigt viftar jag bort negativa tankar om försenade flygplan, överfyllda flygplatser utan skötbord, borttappade pass i allt för generöst tilltagna handbagage samt skrikande bebisar i trånga utrymmen på 10 000meters höjd.
 
Wish me luck.

Hälsningar
J

Du kommer att fixa det fint!

2012-12-07 @ 12:29:28
URL: http://www.familypacking.wordpress.com
Sandra R

Det kommer att gå jättebra! Om det blir någon vajsing så löses det där och då. Nu är du fortfarande kvar i södern och kan njuta lite extra av det där varma innan du landar i ett kallt och halt Sverige.
Lycka till med städ och pack och annat "måste-göra".

Svar: Tack, jag hoppas att du har rätt om flygresan :)
Spanienfrugan

2012-12-07 @ 14:02:14
URL: http://jagarsandra.blogspot.com
jenny - mammaliv i nashville

Jag förstår verkligen din rädsla! Jag har flugit själv många gånger med August men då var han ju en plutt. Nu är det nog mer av en utmaning! Men vet du vad? Det kommer gå bra! Jag är helt övertygad!
Ta med massa snacks hon kan ha att pilla med, några roliga leksaker & ta liksom fram en i taget & låt henne leka tills hon tröttnat, ta sedan fram en ny osv. Kanske låt henne leka med saker som inte är leksak? Typ nycklar och sådant som oftast är till deras stora förtjusning.
Och jag har även funderat på att ta med ipad nu när vi ska flyga till jul, så August kan få kika på sitt favoritprogram då benen har alltför mycket spring.
Lycka till till oss ;)

Svar: Tack för tipen. Vi håller tummarna!
Spanienfrugan

2012-12-07 @ 16:16:30
URL: http://jennybenny.se
Sara Björk

Det kommer gå bra! Hur lång tid tar resan?

Svar: Tack. Från dörr till dörr säkert 10 timmar :(
Spanienfrugan

2012-12-09 @ 09:34:48
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Mrs Oikari

Gissa då hur vi känner inför en 20 timmars resa med diverse byten.. Med en tvåårig vilde och en sexmånaders... Plus gigantisk vagnväska och två vanliga väskor. Och handbagage som ska innehålla diverse räddningar för uttråkade eller övertrötta situationer....... På fredag!

Och sedan? Jetlaggade ungar och vuxna. Och bilande runt halva sverige i tre veckor.

Magsår........

Det går bra för er ska du se!

Svar: Oj, oj, oj! Det blir en resa det. Skojatt vi skall resa på samma dag. Tror säkert att det går bra för oss alla. Hoppas jag...;)Lycka till i alla fall!
Spanienfrugan

2012-12-09 @ 10:16:43
URL: http://theoikaris.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback