Matlista vecka 39

2012-09-24 09:00:00
Ja men då kör vi då. Här kommer som utlovat veckans matlista! Detta har jag planerat att laga till middag denna vecka. Jag lagar alltid minst 4 portioner så att det räcker till lunch dagen efter, därför har jag inga luncher med på listan. Jag är tokpeppad att köra nu och bland rätterna finns både klassiker, en gammal favorit och så lite nya utmaningar med. I like! Hoppas att du också är med på tåget och lägger ut din matlista för veckan så att man kan få lite inspiration till vardagsmaten...
 
Måndag: Chili con carne med nachochips
(En klassiker som jag är svag för. En riktigt mörk bit choklad måste man ha i, annars är det bara att köra på känsla med tomat, böner, chili m.m)
 
Tisdag: Getost- och zucchinifritata, recept finns här
(Jag testar ett nytt recept som jag hittat på hemsidan för vår favoritmataffär då vi bodde i Florida!)
 
Onsdag: Tonfiskpasta, recept finns här
(En favorit här hemma och den representerar lite fisk i menyn...som vi annars är rätt dåliga på att äta)
 
Torsdag: Rostad paprikasoppa med getostkräm och vitlöksbröd
(Jag trixar till något nytt. Kommer få rostad paprika och getost över från fritatan på tisdagen och tänkte då mixa en slät soppa med paprika och tomat som bas. Lite kycklingbuljong, vitlök och örter på det så blir det säkert en jättegod soppa gissar jag. Getosten tror jag att jag smälter och rör ner i lite philadelphiaost och toppar soppan med. Vitlöksbröd blir i sin enkelhet rostat bröd ingnidigt med en rå vitlöksklyfta. Sådeles ingen knössel där)
 
Fredag: Kycklingfilé med ungsbakad potatis och ratatoullie, recept på ratatouille finns här
(Har länge varit sugen på ratatouille som jag älskar, men faktiskt aldrig lagat själv. Ramlade över receptet ovan på denna grönsaksröra på en trevlig matblogg som jag följer i perfekt tid för sammanställande av denna matlista)

Hälsningar
Nlie

Jag hängde på :)

2012-09-24 @ 12:35:31
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback