Matlista vecka 46

2012-11-12 20:51:00
Det är så sant att jag har glömt att lägga ut veckans matlista idag. Bra där att ni har koll ;) Vi skall ha middagsbjudning en kväll och idag (måndag) blev något av en nödlösning i matväg, men resten av veckan är uppstyrd som vanligt. Varsegoda.
 
Måndag: Entrecote med bröd och aioli on the side
(Vi förbereder morgondagens middagsbjudning och kör därför en superenkel middag.)
 
Tisdag: Middagsbjudning!
(Vi kör pumpasoppan och päronefterrätten från sist. Varför ändra på ett vinnande koncept? Nytt blir dock en persisk gryta (Khoreshteh Karafs) med kött, selleri, mynta och persilja som jag har goda matminnen av men inte ätit på flera år!)
 
Onsdag: Broccoli- och potatissoppa med baconströssel och brödkrutonger
 
Torsdag: Hemmasnickrad pyttipanna
(Blir troligtvis ett stekpotpurri av potatis,chorizokorv, lök och persilja med lättstekt ägg som ackompanjemang)
 
Fredag: Marinerad fläskfile med pitabröd, tzatziki och inlagd paprikamynta recept finns här
(Recept från Husmorsorna som inte verkar gå att få tag på längre. Hittade receptet på marinaden till köttet i alla fall och det är nästan viktigast! Sedan serverar man det stekta köttet med krämig tzatziki, varma pitabröd och inlagd paprika som gottat ihop sig med mynta och olivolja. Mums!)

Hälsningar
hos familjen vanlig

Tack för titten hos mig och för inspirationen att lägga upp en ny veckas matsedel. Brukar göra det men förra veckan slarvade vi här hemma pga mannens halsfluss... men nu är vi på G igen.
kram j.

Svar: Härligt! Det är kanonbra tycker jag.
Spanienfrugan

2012-11-12 @ 21:22:37
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback