Ja, vi kommer att sakna detta

2012-11-21 07:44:33
 
Tjugo grader varmt hade vi här igår. Tjugo grader! Jag fick nästan nypa mig i armen. Är det verkligen snart december? Som flera av er påpekat i era gulliga kommentarer om att vi flyttar hem (tack, för dem förresten!) så ja, vi kommer att sakna detta. Speciellt vädret. Självfallet kommer vi att göra det. Det är nästan det bästa med att bo i norra Spanien faktiskt. Vädret alltså. Här har vi långa behagliga vårar och höstar, och där emellan kan det nästan bli sommarvarmt helt oväntat.
 
Underbart. Man blir ju så glad och pigg av värmen och ljuset.
 
Det som känns som räddaren i den här snyfthistorien att vi flyttar hem är vetskapen om att staden och vädret (får man ju förmoda) ju finns kvar här. San Sebastian kommer nog inte att röra på sig någonstans alls faktiskt, så när abstinensen blir för stor så får vi väl komma hit på en visit. Då skall vi äta nostalgipintxos, sola plytet och bada i gin&tonics. Eller i havet om det är rätt årstid.
 
Så skönt att ha det klart. Nu känns det plötsligt lite enklare att andas efter meningen "Vi flyttar hem".

Hälsningar
Anonym

Vad kul att ni ska flytta hem! Jag vet lite hur det känns efter att ha bott i England i drygt tre år - bitterljuvt. Men som du skriver har man alltid en plats att besöka där man känner sig hemma och har vänner (och släkt i vårt fall), så för oss var flytten bara positiv. Hoppas du kommer fortsätta skriva om ert nya liv, det vore kul att följa!!

2012-11-21 @ 08:39:40
URL: http://bagarebebis.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback