En 80-talsklassiker till lunch

2012-03-19 13:26:18



Idag kockar jag ihop en riktig 80-talsklassiker till lunch. Flygande Jacob med mycket kärlek (läs vispgrädde) blir det till lunch. Jag har varit jättesugen på detta länge nu men inte fått lagat det de två senaste gångerna som jag varit i Sverige och hälsat på, främst då Syster S inte alls gillar denna rätt. I Spanien har jag inte lyckats hitta chilisås och jag har varit för lat för att försöka tillverka en egen variant på såsen. Därför har det inte blivit av där hemma heller. Men nu jädrar blev det av! Ikväll skall jag på middag (igen!) till en mycket kär vän, så när mor och far kommer hem får de mumsa Flygande Jacob till middag. Win, win med dagens lunchplaner alltså. Jag får min efterlängtade 80-tals klassiker till lunch och dem får äta den samma till middag. Ibland är livet bra enkelt.

Hälsningar
jenny

Åh det åt vi i lördags! Så gott!

Fast astrid är inget fan..

2012-03-19 @ 22:27:12
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Emelie

Hej!

Det är ju super gott :) skulle själv lära mig hur man gör det :) kram

2012-03-20 @ 01:40:18
URL: http://minkerlek.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback