Serranoskinka, faktiskt även för oss gravida!

2012-01-21 15:17:06


Tack vare att jag för tre dagar sedan la in detta paket i frysen så kan jag idag till lunch njuta delikataste serranoskinan tillsammans med lite sparris och parmesan. Åh, så gott det skall bli! Känns ju inte superspännande att planera tre dagar i förväg när man vill frossa ett paket skinka, som vi åt stup i kvarten innan....men som gravid får man väl rätta sig efter detta då. För att bo i Spanien och inte få njuta serranoskinka är faktiskt lite tortyr. På tre dygn dör i alla fall eventuella bakterier som charkuterin kan tänkas innehålla så då är det alltså fritt fram att mumsa även med en babykula :)

Vasse har satt i gång och brassat kött inför kvällens middag som verkar bli nåt spännande och nytt i mexikansk väg. Nu är i alla fall kylen rejält uppfylld efter dagens storhandling. Gött! Efter lunchen ser fram emot att kolla på handbollen i soffan tillsammans med en kopp svenskt kaffe och en intressant choklad som jag hittade i delikatessaffären. Vit choklad med lakrits låter väl spännande?

Hälsningar
sanna -saos.blogg.se

svar Ja fast det lustiga är att när man väl slutat (så gott som) med kolhydrater så saknar man det inte. Man blir mätt, glad och belåten och får mer energi på LCHF! :)

2012-01-21 @ 16:10:05
URL: http://saos.blogg.se/
sofie mumsfillibaba

Tänkte jag inte ens att man kunde göra så. Smart! Kan man koka vin och sen kyla det igen för att bli av med alkoholen men ändå dricka gott vin?:)

2012-01-21 @ 22:11:39
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Josefin

mmmm så gott!! känns som att det var flera år sedan jag åt serrano...

2012-01-23 @ 22:18:05
URL: http://blivandemamma.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback