Pensionatets klassiker

2012-01-05 15:00:00


Pyttipanna med stekt ägg och rödbetor är en rätt som betraktas som en riktig klassiker här på Pensionat Partille, som vi kallar det. Min far är pyttipannafrälst och har alltid en två, tre påsar fryst pytt i frysen. När jag växte upp var det alltid pyttipanna, pizza eller McDonalds som gällde när pappa stod för middagen. Inte konstigt att jag ett tag var rätt bra trött på denna svenska husmansklassiker alltså. Nu var det dock väldigt länge sedan vi åt det sist, så igår slängde jag gladeligen ihop detta till lunch åt mig och Vasse. Det satt fint och allt med ägg går som sagt ner för mig numera.

Hälsningar
Angelica

Ååååh, nu blev man ju inte alls sugen på pytt i panna

Tina

Det där såg GOTT ut!!



sv. Tack, visst är giraffen söt! det tycker jag, eller så virkar du själv för den är inge avancerad alls! KRAM

2012-01-05 @ 23:08:25
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
iidz. [pнoтoɢrαpнy]

ser gott ut! :D

2012-01-07 @ 23:56:06
URL: http://prinsesc.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback