Baka kladdmuffins för böveln

2011-11-30 15:30:00
På allmän begäran länkar jag nu till receptet på kladdmuffinsen som jag bakade i söndags. Det är alltså inte mitt recept utan det är hämtat härifrån. Ja, jag är lat som inte orkar skriva ut receptet här på bloggen och göra ett snyggt inlägg om det. Men har du bakat kladdkaka förr (vem har inte det?!?) så är du nästan hemma.

Basen till muffinsen är nämligen likadan som när man gör en vanlig kladdkaka. Bara häll smeten ner i muffinsformar istället för i en springform. Fyll formarna till ungefär hälften och sätt sedan in dem in i ugnen på 160 grader i ca. 15 min. Därefter gör man alltså den smarriga chokladkrämsglasyren som skall ligga ovanpå muffinsarna. Vilket också gör dem helt oemotståndliga och superchokladiga. Föj receptet via länken ovan till punkt och prickar så får du säkerligen till lika goda muffins som vi fick i söndags. Svårare än så behöver det inte vara att stilla ett chokladbehov i juletid. Dock skall tilläggas att min smet bara räckte till 8st muffins och inte 15st som det stod i receptet.

Okej, här kommer den inspirerande bilden på kladdmuffinsarna igen så att ni skall bli riktigt sugna på att ta fram bunken, sleven och muffinsformana nu direkt. Bara gör det.


Hälsningar
Helena

åh gud så gott det där såg ut. fy på dig , sånt får du inte visa på bloggen en vanlig onsdag. hihi :)



Jag vet , du har så rätt så. tack för din kommentar. Man har såna här perioder ibland. Då är det tur att man har så fina bloggläsare :) Kram

2011-11-30 @ 18:57:28
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
mintekopp

Å kladdkakemuffins var allt bra länge sedan, ser fantastiskt gott ut. Tack för receptet. Kram

2011-12-01 @ 08:45:34
URL: http://www.mintekopp.se
Linnéa

Gracias! ;)

2011-12-01 @ 21:11:42
URL: http://linneaturner.blogg.se/
sabrina

Sv: tack :)



Dom där kladdkakemuffinsen ser förbannat goda ut, måste prova någon dag!!

2011-12-05 @ 19:53:03
URL: http://sabrinavatto.wordpress.com/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback