Lunch i juletid

2011-12-14 15:49:55

 

Såhär i juletider så håller jag och Tomten en rätt likvärdig kosthållning, skulle jag tro. För här äts det gröt till lunch var och varannan dag numera. Ibland blir det till frukost istället för till lunch men det gör detsamma. Gröt skall det vara i juletid och gröt är gott! Vill minnas att jag alltid älskat gröt i alla dess former sedan jag var liten och mamma kokade den åt mig. Nu får jag koka den själv och favoriten är just nu mannagrynsgröt med en klick sylt och kall mjölk. Juligt så det förslår, javisst.


Hälsningar
Sjungandemamman

Mm mannagrynsgröt är en favorit som dock alltför sällan tillagas i detta hus!

2011-12-20 @ 14:26:16
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback