Någon typ av fas

2012-10-10 12:40:00
 
Jag är övertygad om att Lia går igenom någon typ av fas av utveckling för tillfället. Senaste veckan nu har hon varit klängig, helt underbar men ändå lite mer lynnig. Hennes sömn har inte varit som vanligt och hon verkar vara mindre hungrig med. Vi märker ju att det händer saker på dagarna, så det är kanske inte så konstigt att hon reagerar med att bli mer klängig och försöker att hålla fast vid oss. Exempelvis märker hon när vi lämnar rummet nu och kan bli ledsen om hon får ligga själv en längre stund.
 
Hon vill gärna vara nära och sover helst i den stora sängen hos oss, allra helst på min arm om hon får bestämma, natt som dag. Precis innan denna veckan så hade hon en period då allt verkligen var superenkelt. Det var bara att lägga ner henne i sin säng när hon vaggats till sömns på dagen och sedan kunde hon sova själv i 1-2 timmar utan problem, så där 2-3 gånger per dag. Denna veckan har hon ofta bara sovit korta stunder, som 20 minuter och sedan kunnat vakna upp ledsen eftersom hon fortfarande är trött och kanske för att hon undrar vart vi är? Men får hon sova med mig nära på dagen så kan hon sova 1-2timmar i sträck nu med. Vaknar hon till undertiden så bara kollar hon att jag är där, gosar in sig i mig och sedan somnar hon lugnt om. Tror ni att mammahjärtat smälter då eller?
 
Det känns som att det var ett tag sedan hon var så här klängig och hade ett lika stort närhetsbehov så jag tycker mest att det är mysigt. Nu i alla fall. Men det kanske håller i sig ett tag så då får vi väl se hur kul det är senare ;) Någon typ av fas tror jag bestämt att det är i alla fall.

Hälsningar
Jossan-mamma till Malvabus och Signeliten

same same här! precis;-) men senaste dagarna har det helt plötsligt gått att läggas ner i sin säng ett tag igen, men haft det så i 1, 5 månad nu. men som du säger- det är ju lite mysigt;-)

2012-10-10 @ 16:00:48
URL: http://josefinkans.blogg.se
Jossan-mamma till Malvabus och Signeliten

runt åtta månader har dom en separationsutveckling, dom förstår att man inte sitter ihop så då gör dom allt för att få göra det, så dom är helt normala kan jag ju tillägga;-)

2012-10-10 @ 16:03:02
Jenny - mammaliv i Nashville

Precis så är August också just nu! Precis på pricken likadan!

2012-10-10 @ 16:28:54
URL: http://Jennybenny.se
Yohannas.se

Låter som ett klassiskt utvecklingssprång! :)

Svar: Ja, det kan det nog vara...
Spanienfrugan

2012-10-10 @ 22:30:04
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback