Vintern har kommit till San Sebastian

2012-11-28 09:49:00
Idag är jag säker på att vi har precis lika ruskigt väder som ni har hemma i Sverige. Det har vräkt ner hela natten och skall nu fortsätta nästan oavbrutet i två veckor. Kul. Det verkar som att vintern har kommit till San Sebastian till slut ändå.
 
För er som undrat hur vädret är här på vintern så kan jag berätta att det är väldigt milda vintrar med MYCKET regn. Någon enstaka gång blir det så kallt att vi får minusgrader ute och det kan komma lite snö som sedan försvinner lika fort som den föll. Och redan i mars kan riktigt varma dagar dyka upp igen, så vintern är ändå förhållandevis kort.
 
När vädret är kasst ute så får man häcka inne istället och det gjorde vi igår jag och Lia, med undantag för en tur till mataffären. På eftermiddagen kom hennes bebiskompis Aina med mamma över och lekte lite med oss. Det var roligt att se de två tillsammans. Aina var bättre på att krypa än vad Lia är, men Lia snackade desto mer och satt stadigare. Även om det inte spelar någon roll så är det såklart kul att jämföra deras färdigheter lite grann eftersom det bara skiljer fyra dagar mellan dem.
 
Aina och hans familj skall flytta till Madagaskar efter jul. Det känns ju lite mer exotiskt än Göteborg ;)
 
 

Hälsningar

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback