Dagens lunch bjöd på hjärtstillestånd

2012-11-16 16:00:00
Jag tror att mitt hjärta stannade en milisekund eller två idag vid lunchtid. Jag var hungrig och Lia skulle sova. När hon somnat i min famn så la jag ner henne i vår säng mellan våra täcken, som fick agera ett slags bebisnäste. Hon brukar sova så gott i vår säng så jag la en filt över henne och tänkte här sover hon gott nu någon timme eller två som hon brukar. Nöjd gick jag mot köket för att värma på min pytt.
 
40 minuter senare hör jag ett glatt rop ifrån sovrummet.
 
Åh nej, tänkte jag. Har hon vaknat redan. Pytten som just värmts lämnades åt sitt öde på köksbordet och jag gick in i sovrummet. Var finner jag där? Jo, en ensam stackars filt mellan två tjocka täcken och en bebis på vift. Ett glatt rop till och jag vrider huvudet 45 grader åt höger där jag ser en mycket nöjd Lia liggandes som sälen själv bara en liten bit från sängkanten. Oh, my. Hjärtstillestånd nästa!
 
Hur hon kommit dit är en gåta, men jag gissar att hon mycket raskt lyckats att  förfina sin teknik i att "plogåla". Raskt, typ som i under själva sovstunden. För lägger man henne på golvet här hemma så kommer hon ingenstans. I sängen dock så kör hon denna intressanta teknik där hon lyfter på rumpan, borrar ner huvudet som den mest målmedvetne struts och sedan bara matar hon på med bena så att hon plogar fram över lakanet. Fruktansvärt roande och sött att titta på.
 
Nu önskar jag ett stilla fredagsmys utan fler hjärtstudsande överraskingar idag.
Och Lia får sova i sin egen säng framöver.
 
 

En annan dag då Lia kände sig extra busig

Hälsningar
Malin

Jösses, sicken buskorv! Förstår att det är såna händelser som gör att man verkligen känner att man lever...

2012-11-16 @ 16:13:08
Emma

Ja usch man får hjärtat i halagropen av deras bus! Här blir det också bara vila i spjälsängen sen någon v tillbaka. Vår Vera gör precis som Lia och kommer framåt på nåt mystiskt sätt! Glöm inte att sänka spjälsängen om ni inte redan gjort det såklart! Här på bvc pratar de om olyckorna som kan hända så man nästan blivit lite skrämd :( ha en fin kväll. Kram

2012-11-16 @ 19:01:37
Sara Björk

Åh, förstår hjärtstilleståndet, har varit med om liknande :)

2012-11-17 @ 07:29:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Yohannas.se

hahahaha... härlig beskrivning, så gör min gosse också! Det är galet läskigt, man kan inte göra nesten eller nåt nuförtin, man måste göra rejäla backar isåfall.

2012-11-17 @ 15:03:07
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Linn

Voi busen! Tur att hon inte ramlade! Vår son gör på precis samma sätt! Upp med baken och ner med huvudet som strutsen!

Svar: Hihi, roligt att det finns fler "strutsar" där ute :)
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 12:57:01

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback