De ljumna vindarnas dag

2012-05-07 18:36:35

 

Riktigt ljumna vindar har svept genom staden idag. I 26 graders värme puttade vi vagnen ner till regionskontoret för att få fixat de där papprena med ansökan om barnbidrag. Medans folk låg på stranden och solade så gick vi rundor mellan regionskontoret och kommunhuset för att få fatt i rätt papper, och för att låna kopiatorn som finns på kommunhuset. Puh! Jag tror vi var inne på regionkontoret minst fyra gånger med alla våra papper men varje gång var det något som saknades. Ett tag var det riktigt nära att vi skulle få ge upp och komma tillbaka en annan dag för då hade vi lyckats försnilla ett originalpapper som vi alldeles nyss hållit i handen och plötsligt hade kommunhuset stängt för dagen.

 

En snäll kvinna på det stängda kontoret, som såg vårt virrvarv av papper och barnvagn, blev dock vår räddning för hon skrev ut pappret vi behövde fast att det egentligen var stängt. Tack för det! Det finns visst fina själar ibland oss. Lia ömsom skrek, ömsöm charmade personalen på det relativt tomma regionskontoret och nästan tre timmar senare, inkluderat amnings- och blöjbytepaus, så var ansökan klar :) Folket på stranden låg och lapade sol denna de ljumna vindarnas dag helt ovetandes om våra turer med det byråkratiska Spanien som pågick precis ovanför dem.


Hälsningar
Petra

Åhh jobbigt. Tur det finns vissa snälla människor som hjälper en .

Underbar bild måste jag säga.



Ja nog e han på språng allt. Har sina för o nackdelar =)kram

2012-05-07 @ 20:43:26
URL: http://zupermamman.blogg.se/
SjungandeMamman

Åh varma vindar är nåt jag längtar efter så in i hoppsan just nu! Kallt är det här och jag inser att jag borde fötts på varmare breddgrader :) Härlig bild!

Vilken tur att en snäll själ hjälpte er så det blev klart till slut.

Ha en bra vecka och hoppas värmen håller i sig nu!

2012-05-07 @ 20:56:11
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
cherie's välgörenhets blogg

oj, jag hade inte tackat nej till att bo där...

2012-05-07 @ 21:27:46
URL: http://www.cherie.se
Ylva

jo, hade samma krux med kommunhuset jag också... kom dit efter en lång och omständig resa... då var det stängt, snopet!

2012-05-07 @ 23:02:09
URL: http://lovelive.blogg.se/
Trees mamma i London

Får ni barnbidrag från sverige eller spanien?

man får 800 här i england för varje barn.

vet du vad/om man får i spanien?

Guud vad skönt det ser ut föresten!! :)

2012-05-07 @ 23:43:15
URL: http://mangofisk.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback