Kortvecka och idag tar jag strid

2012-03-05 09:00:00

 

Då var det måndag och jag har 3 ganska späckade dagar framför mig innan jag åker till Sverige på torsdag förmiddag. Från början skulle jag åkt på fredag med ett eftermiddagsplan som var helt perfekt, bara 1 timmes väntan i Bryssel, men det flyget ställdes in. Kasst! Istället måste jag nu flyga vid lunchtid och sedan spendera 5 långa timmar själv på Bryssels flygplats innan planet till Göteborg går. Inte lika optimalt. Självklart blev jag även erbjuden pengarna tillbaka, i och med att flyget ställdes in, men så här nära in på så finns det inga billiga biljetter kvar och hem vill jag ju. Det kommer säkert att gå bra, men så värst roligt är det inte. För att känna att jag ändå "vann något" på den här tråkiga ombokningen så såg jag i alla fall till att få flyga hem en dag tidigare. Så det blir en extra dag hemma i Göteborg!

 

Nu väntar doktorsbesök här på morgonen. Det är ett viktigt sådant eftersom jag måste övertyga herrn om att skriva ett intyg åt mig så att jag faktiskt kan flyga till Sverige på torsdag. Sjukvårdspersonalen här har nämligen fått för sig att det minsann räcker med min graviditetsbok (typ journal) när man flyger från det här landet. Detta eftersom de menar att den är ett officiellt dokument och att allt viktigt ju står där i redan. Det tyckte jag lät himla märkligt, för hur skall flygplatspersonalen kunna tyda det där kluttret i den där boken? Det är ju knappt så att jag förstår! Mycket riktigt när jag hörde mig för med flygbolaget så vill de såklart ha ett riktigt intyg från min läkare med, utöver den där boken. Så det är dagens stora uppdrag att se till att få det fixat. Jag räknar med att det blir en liten strid men då min doktor är en väldigt trevlig liten lustigkurre han, så jag skall nog lyckas lura till mig ett intyg på nåt vis. Önska mig lycka till!


Hälsningar
jenny

Hade också intyg när jag flög, men ingen tittade på det...

2012-03-05 @ 10:04:24
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Linda Olsson

Stort lycka till! Hoppas du får ditt intyg, för hem förstår jag att du vill en sväng i alla fall! ;D



Tack för din kommentar! Ja ibland får jag mina "knäppar" och denna gången blev det faktiskt bra. ;) Bild kommer senare om du vill se :)



Kram

2012-03-05 @ 10:20:54
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Marie

Usch vad tråkigt när det klyddar till sig sådär! Hoppas att det går bra med intyget :)

2012-03-05 @ 10:43:28
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Hanna

oj då, hoppas det gick bra på besöket! Kan tänka mig att flygpersonalen inte är helt lyckliga åt att läsa om alla blodvärdet, mått och annat som säkert också står i den där boken ;)

2012-03-05 @ 13:02:06
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
eastcoastmomusa, Spain

Jag flög sista gången som gravid i vecka 32, långflygning Brasilien-Sverige, tillsammans med sonen som då var 22 månader. Det gick bra. INgen ville se nåt intyg. Annars tror jag att gränsen för långflygning brukar vara vid just 32 v. Inom Europa vet jag inte? Lycka till!

2012-03-05 @ 13:05:58
URL: http://grrringo.blogspot.com
Melanie

vilka fina bilder på dig!

2012-03-06 @ 19:46:06
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback