Fika med en svenska och exemplariska middagsgäster

2012-03-06 18:42:16

 

I eftermiddags har jag fikat på stan med en svenska som bor här i San Sebastian. Anneli heter hon och vi träffades första gången precis när jag flyttat ner hit för ett år sedan. Nu var det väldigt längesedan vi sågs, men då hon har en dotter som är född här i San Sebastian så tyckte jag det var roligt att ta upp kontakten igen. Det blev en himla trevlig fika och hon hade såklart massa matnyttigt att berätta om förlossningen här, pappersarbetet som följde efteråt, jämförelser Sverige-Spanien emellan o.s.v. Dessutom verkar det som att vi kan köpa lite begagnade bebisprylar av henne med, som vi ännu saknar. Kanon!

 

Nu har jag tagit en svängom med dammsugaren och snart skall jag börja att förbereda middagen som vi skall servera våra gäster om knappt två timmar. Det blir ett kärt återseende av Vasses kollega och hans flickvän som är på besök ifrån Danmark ett par dagar. Jag hade planerat att bjuda på lax, men så igår så ändrade jag mig när jag bestört insåg att jag annars kommer att bli utan chorizotacos under två veckor framöver. I Sverige kommer jag ju ha fullt upp med att äta annat ;) Så därför avstyrde jag den lilla laxen och köpte hem 1 kg chorizokorv istället. Ni förstår dessa tacos, som på bilden ovan, vill man absolut inte gå utan allt för länge. De exemplariska gästerna har dessutom lovat att ta med sig efterrätt och det ryktas om cheesecake. Jag tror vi har en gottig och mysig kväll framför oss.


Hälsningar
Lotta

Oh vad bra med lite tips från en svensk som gått igenom samma som du ska! Har du skrivit receptet på dessa läckerheter innan? Du får hälsa dem så gott o så lycka till med resan på torsdag! Här i Hbg kör vi sjukstuga light, jäkla nästäppa som inte vill släppa.. Annars längtar vi mest efter våren.. O så mindre än en månad tills jag slutar jobba! Kramar Lotta

2012-03-06 @ 19:45:15
Camilla - Vardagslycklig

Vad trevligt med middagsbjudning. Cheesecake kan ju aldrig bli fel :)

2012-03-06 @ 20:38:52
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Lina

Du verkar ha haft en fullspäckad lärorik och rolig dag idag :) lite extra lyxigt att ha middagsbjudning en vardag, iaf för mig :) och extra extra lyxigt med färdig efterrätt!

2012-03-06 @ 21:01:27
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Rimfrost's Photos

Mm, du är nog inte den sämsta värden :)

2012-03-06 @ 21:10:16
URL: http://rimfrosts.blogg.se/
Rimfrost's Photos

Mm, du är nog inte den sämsta värden :)

2012-03-06 @ 21:10:16
URL: http://rimfrosts.blogg.se/
Pavvis

Sv: Ja du, Nassim, visst känns det tryggt ;) Vad kul att du hittat min blogg, och nu jag din! Och chorizotacos låter underbart, hittar man recept här någonstans?

/Paulina

2012-03-06 @ 23:23:15
Kim - Mamma till Victor & bebis i magen

Ja jag packar mina saker i samma väska så man slipper ha dubbla väskor! :) Skönt att få plats med plånbok, kamera etc.



Det där ser gott ut!

2012-03-07 @ 00:01:14
felicia - fotokobran

hejsan, jag tänkte bara höra i fall du är intresserad av hur man hamnar på blogg.se's mest aktiva? :)

2012-03-07 @ 18:42:36
URL: http://fotokobran.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback