Doktorsbesök i v.31

2012-03-05 13:00:21

 

Det gick så bra så bra hos doktorn i morse. Intyget är nu fixat så att jag kan resa hem på torsdag...om de nu vill se ett intyg på flygplatsen vill säga. Det känns i alla fall skönt att vara på den säkra sidan, för det hade ju varit bra snopet om man blev nekad ombordstigning! Den trevliga doktorn var riktigt trevlig idag med, han skrattade mycket och jag behövde bara fråga en gång efter intyget, så det blev inte mycket till strid ;)

 

Annars så fick jag recept på nya vitamintabletter och så fick jag även kikat till lilla Pyret en snabbis med. Det hade jag inte räknat med så det var skoj! Jag han se ett hjärta som slog och en liten hand som vinkade åt mig. Sötisen! Alla värden såg fina ut och tydligen så klarade jag även sockerbelastningen som jag gjorde för en månad sedan.

 

Nu blir nästa besök ett tillväxtultraljud som vi skall göra i v.35. Det är standard att göra 3 st ultraljud här under graviditeten. Normaltsätt gör man ett i vecka 12, ett i vecka 20 och sedan ett i v 35, fast vi har av olika anledningar redan hunnit med ett par extra :) Hur som helst så skall det bli väldigt skoj att få glutta på Pyret igen om 4 veckor. Tänk då är den ju så gott som färdigbakad nästan!


Hälsningar
Frida

halloj, om du bara visste vilken spännande tid du har framför dig! Trevlig blogg du har, här kommer jag kika in och läsa om vad du tar dig för om dagarna!

2012-03-05 @ 13:36:27
URL: http://www.vittochglasklart.blogspot.com
Lina

Vad skönt att du slapp strida om intyget :) i vilken vecka får man inte flyga mer som gravid? Åh vad kul att ni får göra tre ultraljud som standard, här i Helsingborg får man bara ett i v 18, ja ser nåt knas ut får man ju givetvis fler. Fick ni också se i 3D? Det e ju superhäftigt att se :)

2012-03-05 @ 14:09:04
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
sofie mumsfillibaba

Ja, tänk, nu kan hen titta ut närsomhelst.... nää, ska gotta till sig lite till.



Vi gjorde bara ett ultraljud men hade gärna gjort något till. Man vill ju titta på lillen!:)

2012-03-05 @ 16:37:17
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Karolina, gravid i v. 41 ♥

Vad skönt att du fick intyget! Välkommen till Götet :D

2012-03-06 @ 00:33:59
URL: http://lillamys.blogg.se/
Sanna

Så skoj att få se pyret igen :) Och skönt att det gick att fixa ett intyg!

Hoppas resan hem till Sverige går bra :)

2012-03-06 @ 10:41:45
Melanie

där är dom ju bättre än här då. Här får man ju bara göra 1 UL, normalt sett. I alla fall i mitt landsting.Om allt är som det ska, annars får man ju göra fler såklart, som vi har fått göra. Skönt att det gick bra hos läkaren och att få intyget!

2012-03-06 @ 19:44:40
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback