Vaccinerad till slut

2012-06-27 21:22:41
 
I eftermiddags blev lillskruttan vaccinerad. Eller ja eftermiddag och eftermiddag, jag känner att jag håller på att bli förspanskad på den punkten, för vi hade faktiskt tid hos läkaren kl. 17:45 och det är väl typ kväll i Sverige :) I alla fall kom vi inte in till doktorn kl. 17:45 som beräknat för precis när det var vår tur så gick det ett larm inne i hela den stora vårdcentralen, så vi alla fick utrymmas. Sen blev vi ståendes ovetande om vad som skulle hända härnäst i 30 minuter. Det tyckte Lia var så där kul när vi hade fuktig, tryckande 30-gradig värme ute. Men, men.
 
Efter att det konstaterats att någon öppnat en larmad dörr i källaren på vårdcentralen så kunde vi gå in igen och det var business as usual på vårdcentralen. Vaccineringen gick fint och Lia skrek bara en kort stund när de stack henne. Jag kände mig som värsta supermamman som klarade av att hålla henne medans de satte tre sprutor i benen på henne. Här vaccinerar de vid 2, 4 och 6 månader med vaccin mot polio, hepatit b, kikhosta, och allt det där. Så lite tidigare än vid 3 månader hemma. Nu har hon varit lite gnällig här på kvällen men vi tror inte att hon har någon feber ännu i alla fall.

Hälsningar
Caroline - Under mina lockar

Det är inte roligt med vaccinationer, men som tur är går det ju över. Men det gör lite ont i mammahjärtat.

Svar: Javisst gör det. Men det gick ju fint och ingen feber fick hon heller
Spanienfrugan

2012-06-27 @ 22:07:10
URL: http://underminalockar.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback