Så mäter man elförbrukningen i Spanien

2012-06-27 09:20:00
Nu för tiden blir det ju mest uppdateringar om Lia här på bloggen, oväntat? Nja, kanske inte för det är ju hon som upptar det mesta av vår tid för tillfället. Konsigt vore det ju annars, men i alla fall kom jag och tänka på en rolig grej som hände igår och som kändes väldigt lustigt.

En gång i månaden kommer de och mäter av elmätaren i lägenheten, så att dem vet hur mycket el de skall debitera oss. Jag vet, sådär lagom gammaldags liksom. I alla fall jag öppnar dörren och släpper in tjejen som skall läsa av mätaren efter att hon ringt på. Hon läser av mätaren, vilket tar typ 5 sekunder, och sedan frågar hon helt sonika om hon får lov att öppna fönstret in till innegården och ropa att det är dags för elmätning. Haha. Superkomiskt. Okej, sa jag. Hon öppnar då fönstret och skriker neråt "La Luz" (ljuset) så att alla skall veta att hon är på väg. Så mäter man alltså elförbrukningen här i Spanienland. Modernt så det förslår ;)
 

Hälsningar
Lina

Haha jo det var ju verkligen ett originellt sett, säkert jättepraktiskt och bra! ;)

2012-06-27 @ 20:12:24
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Linda

Haha men Gud! Nått sånt där har jag aldrig sett här nere!! Tror inte ens dom mäter varje månad, snarare varannan. Har ni endesa?

Svar: Oj, bra fråga...har faktiskt ingen aning.
Spanienfrugan

2012-06-28 @ 00:02:04
URL: http://llinda.blogg.se
Mrs Oikari

haha vad sött!

själva är vi så moderna här på bali att vi fyller på elmätaren likt ett kontantkort till telefonen! den du ;)

Svar: Haha, shit vad annorlunda och konstigt!
Spanienfrugan

2012-06-28 @ 13:32:48
URL: http://theoikaris.com
La Madrileña

Vilken vacker bild! Den borde du rama in och ha pa väggen. :-)

Svar: Tack, ite udda kanske...men jo jag kan också se skönheten i motivet :)
Spanienfrugan


En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback