En tuff dag

2012-06-13 16:14:09

Hua, dagen artade sig till en tuff en. Lite psykbryt hemmavid som säkerligen utlösts av sömnbrist och sen kom Vasse hem och avlöste mig lite. Lias mage verkar vara i uppror och därför var vi hos läkaren nu på eftermiddagen. De hittade dock inget "fel" på henne, men vi skall i alla fall testa några magdroppar nu och se om hon blir bättre. Inte kul när lillfisen har ont både natt som dag. Kanske håller hon bara på och växer, vem vet. Vi kämpar på i alla fall och sänker helt enkelt ambitionsnivån en smula. Skönt med lite sol ute i alla fall.


Hälsningar
SjungandeMamman

Åh inte roligt med magont. Vi masserade Alvas mage titt som tätt och det hjälpte lite men droppar hjälpte inte alls. Hoppas det hjälper lilla Lia i alla fall! Sömnbrist är inte heller roligt så hoppas ni får sova ordentligt inatt.



Kram

ღ ♪♫

2012-06-13 @ 18:26:21
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
Maria

Usch, vet vad ni går igenom, det är inte kul. Värst är det att se när de små har ont. Vi har provat alla tips som finns mot magont så bara att fråga på om du vill ha tips! Siris mage vekar må bättre av mjölkfritt men hur kul är det. Jag kan ju inte äta någonting om det nu skulle va mjölkprotein. Imorgon ska jag börja provocera med lite mjölk för att se om det blir sämre igen. jag håller tummarna för att det är något annat. Hur länge har hon haft ont?



Kram på er?

2012-06-13 @ 19:55:39
Sandra R

Stackars Lia och stor förståelse till er föräldrar. Med min förste masserade vi en massa och gav magdroppar. Med andra barnet visade det sig vara mjölkprotein. :/ Jag hoppas att dropparna hjälper Lia så att det blir mer harmoni i familjen. Har du funderat på om det är något speciellt du äter som kan vara boven? (Jag vet att råd och tips från andra föräldrar kan göra en gråhårig, all välmening står en upp i halsen till slut. Nu gör jag ändå så. :D )

2012-06-13 @ 21:25:08
URL: http://www.aresmamma.se
jenny

jag kan inte äta vattenmelon, ugnspannkaka, broccoli, någon lök what so ever, inte kål eller så heller.. för då får alfred ont i magen. har provat mig fram så jag vet att det inte är en tillfällighet.

med astrid körde vi droppar, massage och jag uteslöt en massa saker. inte kul alls.

kram på dig!!

2012-06-13 @ 21:33:01
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
lotta

Hej hej! Stackars liten som har ont.. Det är jobbigt när man inte förstår varför de beter sig som de gör.. I på tal om det så måste jag tipsa om en artikel som handlar om deras utvecklingssprång. Jag har boken, men den trycks inte mer.. Den hjälpte mig att förstå alvins förändringar. Intressant läsning tycker jag! http://www.viforaldrar.se/Forsta-aret/7-mentala-utvecklingssprang-under-barnets-forsta-ar

Massor med kramar till er

Vi får ha som ambition att synka våra barn så vi kan en dag sen!

2012-06-13 @ 22:21:43

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback