Vår eftermiddagsshopping

2012-07-04 17:30:00
 
Lia bestämde sig för att sova sött i babybjörnen denna eftermidag, katshing för mig med andra ord! Vi knatade ut på stan och fick gått lite ärenden. Bland annat behövdes min sminkväska fyllas på. Det går ju åt lite concealer och foundation som nybliven mamma va ;) Perfekt då att när jag kommer ner till Sephora så har de 25% rabatt på allt smink. Sån tur har man ju bara inte! Så det blev shoppat ny foundation, concealer, ansiktsvatten, rouge och ögonbrynspenna. Hade funderingar på att beställa från ELF Cosmetics igen kanske, men så kände jag att jag ville testa Sephoras egna märke nu. Ni som testat det redan, vad tycker ni? Och varför i sjutton finns inte Sephora i Sverige kan man undra dessutom. I Florida handlade jag alltid smink där, fast då blev det i.d bare minerals och det kör jag också på emellanåt.
 
Efter shoppingturen hälsade vi på hos vår vän frisören, gick ett varv i saluhallen för skoj skull och dregglade lite över skinkorna och sedan vart det hem igen för lunch. För er som väntar på del 3 (ja, det blir 3 delar totalt) från Madridresan så tror jag nog att den kan vara klar imon. Det var väldigt vad många kort jag tog den där sista dagen på semestern och jag vill såklart visa dem alla för er, eller ja många i vart fall. Så håll ut! Den som väntar på något...:)

Hälsningar
Jenny - mammaliv i Nashville

Jag tycker Sephoras egna märke har vissa saker som är riktigt bra. Älskar deras läppglans & deras fransförlängande mascara är helt otrolig. Men det är allt jag gillar. var inte så imponerad av Elf faktiskt. Vad tyckte du om deras produkter?

Svar: Jo, jag gillade elf. Nagellacken var skitbra tyckte jag och mineralpudret funkade med bra för mig. Det var bara mascaran jag tyckte var kass.
Spanienfrugan

2012-07-04 @ 18:41:06
URL: http://jennybenny.se
Nathalie - Mamma till Melina

Jaa du varför finns inte Sephora i sverige? Älskar butiken!! Har dock hört rykten om att de ska öppna butiker i sverige inom kort. Det som dock är bra i USA är att det blir så mycket billigare att handla än vad jag tror det kommer vara här hemma i Sverige. Hur är priserna i butiken i Spanien?

Svar: Hm, det är nog lite billigare här med skulle jag tro. Hoppas, hoppas de kommer till Sverige då :)
Spanienfrugan

2012-07-04 @ 18:44:14
URL: http://nathalier.blogg.se
Sandra R

Vilket medryckande och behagligt sätt du skriver på. Det spelar ingen roll vad det handlar om, jag sitter som en liten fluga på din axel och lyssnar. :)
Vad kul med rea så att du kunde shoppa en massa. Min hy är extremt känslig och därmed prickig så det blir inget annat än ögonbrynspenna, kajal och mascara. Resten får vara prickigkorvmacka.
Hoppas ni har en fin kväll med lilla mini-you. (Jisses, vad Lia är lik dig nu.)

Svar: Tack snälla du :) Jasså tycker du att hon börjar likna mig mer och mer. Skoj!
Spanienfrugan

2012-07-04 @ 20:40:12
URL: http://www.aresmamma.se
johanna-tvillingmamma

åh jag är så dålig på smink! köper allt rakt av på body shop :-)

2012-07-04 @ 21:14:47
URL: http://www.tvillingmamma.se
johanna-tvillingmamma

sv: ja tapeter är underbart! jag jobbar med att sälja tapeter så det blir en hel del liggandes här hemma till pyssel, som presentpapper osv.
kram

2012-07-04 @ 21:22:51
URL: http://www.tvillingmamma.se
jenny

jag är inte vän med id tyvärr. har provat i olika omgångar men aldrig blivit nöjd. var inne på sephora när jag var i alicante sist och wow vad det var härligt. shoppade dock inget utan la min reskassa på zara hahahaa

och ja, gränna är inte dumt alls!!

2012-07-07 @ 16:53:24
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback