Köttbullar med italiensk touch

2012-07-04 09:45:00
 
Igår lagade jag jättegoda italienska (typ) köttbullar till middag. Något jag varit sugen på ett bra tag, men saknat soltorkad tomat som inte finns i vanliga matbutiker här. Men så igår kom jag över en påse med dessa tomater så då blev det köttbullar á la Italia. I 900gram färs hade jag ca 2 d riven parmesanost, två rejäla nävar med hackad soltorkad tomat, ett ägg, salt och peppar. Sen stekte jag dem i panna, la åt sidan, stekte svamp och gjorde en sås på köttbuljongtärning, 200gram philadelphiaost och 2dl matlagningsgrädde. Köttbullarna fick sedn koka med i såsen för att ge god smak och till detta åt vi pasta. Sjukt gott! Ja, godare än vad bilden blev snygg. Men hey, det är köttbullar och inget annat!

Hälsningar
Nathalie - Mamma till Melina

Åh lät supergott!

2012-07-04 @ 10:31:08
URL: http://nathalier.blogg.se
Anonym

Lät väldigt gott!

2012-07-04 @ 12:31:36
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback