Nattsuddarna har vaknat

2012-01-20 11:41:50

 

Jag överlevde invigningen av min första Tamborrada igår natt :) Det var en helt galen och glad stämning på Plaza de Constitución vid midnatt, där jag tror i princip hela stan samlats. Efter att de hissat flaggan så drog festligheterna i gång på allvar med trummande och sång. Folk hoppade, skrek och trummade med från balkongerna runt torget och såklart alla de som samlats mitt på i en stor oformbar massa.

 

Efter ett tag drog vi oss från torget och in på en bar som ligger på vad som kallas för den baskiska gatan i gamla stan. Hur mycket folk som helst där med, både inne och utanför barerna. Ja, det rådde lite valborgsstämning nästan på nåt sätt, fast i lätt regn då. Vädret var tyvärr ingen höjdare alls men ändå blev vi kvar på stan till efter två nångång. Runt tretiden kom vi i säng och det var min rygg tacksam för! Nu blir det frukost för hela slanten, man blir ju vrålhungig av att vara ute och nattsudda så här! Sedan skall jag försöka ladda upp en film från invigningen igår så ni får höra vilket liv det var :)

 

 

Här ser ni mig i vimlet på Plaza de Constitución


Hälsningar
Jenny - gravid i New York

Så kul att fira andra länders högtider! :)



Jag ska skicka namnet på filmen så fort jag listat ut det, haha. Den är 4,5 timmar (!!) så jag vet inte hur lång tid det skulle ta att skicka..

2012-01-20 @ 14:02:25
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Alexandra (KAKHUSET)

Vackra ögon! :)

2012-01-24 @ 09:12:29
URL: http://www.kakhusets.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback