Bråda pappersfixardagar

2012-12-04 11:45:00
Det är mycket fix för oss i dessa dagar.
Viktiga papper som fylls i till höger och vänster samt mail som skickas och besvaras dagligen.
Och hemma fortgår såklart  vardagen med tvätt, städning och matlagning precis som vanligt trots att vi snart skall flytta och har fullt upp med det.
 
Nu på morgonen har vi i alla fall sett till att Lia numera har ett spanskt personnummer (för utlänningar).
Det kan vara käckt att ha även fast vi flyttar hem. Inte minst till nästa års deklaration för vår del.
Fixa papper med myndigheter är väl aldrig särskilt smidigt någonstans men jag inbillar mig ändå att  här i Spanien är det extra krångligt. Gamla byråkratiska system med papper, stämplar och köer är standard vart man än går. Och allt skall de ha kopior på. De måste ha världens största arkiv någonstans tänker jag.
 
Ja, ja. Nu är det inte så värst mycket pappersfix kvar i alla fall.
Då kan man ju börja packa snart då kanske ;)
 
 

Hälsningar

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback