Samma visa varje morgon

2012-08-31 09:39:55

Oavsett när vi och Lia somnar kvällen innan och oavsett hur natten sett ut, så är man lika trött när lilltjejen slår upp sina blå vid sjutiden på morgonen. Man ligger kvar och halvsover lite medan hon bökar runt i sängen som hon sovit i sedan fyratiden. Hoppas intensivt att hon skall somna om av sig själv, vilket aldrig händer och istället får man en knuten hand i ansiktet och en hård fossing i magen. Då vaknar man till liv om något ;) Varje gång när jag vaknar då för att gå upp och värma hennes mat så tänker jag: "Jag skall minsann somna om gott sedan, om en och en halv timme när hon blir sömnig igen." Och varje dag finner jag mig själv med en kopp kaffe i handen istället när hon väl somnat om. Så även idag. Det är samma visa varje morgon. För på en och en halv timme så hinner jag vakna till så pass att jag hellre börjar dagen än somnar om. Det är ljust i rummet och kaffe, tidning, frukost och bloggläsning lockar mer. Jag får väl sova när hon blivit tonåring ;)


Hälsningar
Marthina

Åh jag känner verkligen igen mig! Vi följer exakt samma mönster här.. Och de där armvevningarna och kickarna är inte att leka med :D

2012-08-31 @ 10:01:43
Sandra R

Vilken lyx att få sova till sju. Mina barn har alltid vaknat tidigt, oavsett när de somnar på kvällen. Klockan sex är normalt för tvååringen här hemma.
Den där tanken att "jag ska minsann också sova en stund till senare" glider alltid åt sidan - alltid. :)
Hoppas ni får en fin dag! Regn i era delar av Skåne? Här i Tomelilla-trakten har det regnat sen igår.

2012-08-31 @ 11:50:38
URL: http://www.aresmamma.se
Mia

Vi har också samma show varje morgon men vår tjej har nu lärt sig a knipas. Så hon har slutat med att sparka mig och satsar hellre på att dra mig i håret och knipa mig vid brösten. Härligt att vakna till!

2012-08-31 @ 13:06:15
URL: http://mittlillasolsken.blogspot.fi/
Amanda och tvillingarna

Haha EXAKT så är det hemma hos oss också ;) tycker så mycket om din blogg måste jag ju säga :)

Svar: Tack, vad roligt att du gillar bloggen :)
Spanienfrugan

2012-08-31 @ 13:46:10
URL: http://Trollass.blogg.se
Emma

Haha så ser våra morgnar ut också ;) är lite nyfiken på hur ni gör med Lias rutiner, ex kvällstidningen etc. Är så spännande att se hur andra gör, själv har vi en liten Vera som är 4 mån nu :) kram

2012-08-31 @ 17:57:59
Jenny - mammaliv I Nashville

Precis så är det här med! Fast August vaknar 5.. Zzzzzzzz

Svar: Hua för att gå upp kl.05!!!
Spanienfrugan

2012-08-31 @ 22:47:41
URL: http://Jennybenny.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback