Åka bil med Lia

2012-08-13 09:11:17

Herregud vad grejer som skall med när man reser runt med en bebis. Vi fyllde ju typ bagaget på V70:n igår när vi packade in oss för att köra ner till Skåne. Okej, de två stora resväskorna tog vi visserligen med oss av ren lathet. Vi orkade inte packa ur och fundera över vad vi skulle ha med oss under de kommande två veckorna, så vi tog hela väskan istället. Bilresan ner gick bra, men Lia är ju för rolig när hon åker bil alltså. När hon börjar bli trött och skall sova så kan hon inte bara somna in. Nej, nej hon skriker hysteriskt och vrider sig i typ 5min. När hon märker att det inte tjänar något till och att vi inte lyfter ur henne ur bilstolen, så lugnar hon sig och så kan jag smeka henne lite på huvudet och hon somnar på 2min. Verkligen komisk. Kanske skulle prova samma sak när hon skall somna i vagn som hon också avskyr...


Hälsningar
Marre

Känner igen, ibland är det precis som de behöver skrika av sig en liten stund för att sen somna pladask. Går man runt o bär och vaggar kan han hålla på hur länge som helst o gnälla men lägger man och låter han skrika av sig så tar det inte många minuter innan han sover. Min erfarenhet iaf,,,

2012-08-14 @ 22:47:32

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback