Vi hade den äran att gratulera

2012-04-08 09:45:00
Födelsedagsfirandet av påskgängets glade medlem Linda inleddes med skumpa och skönsång på morgonkvisten igår. Sedan blev det en snabbdusch och frukost på det baskiska caféet som jag besökte tidigare i veckan. Det var första gången vi testade frukosten där och den var verkligen toppen. Rostat rustikt bröd med smör och marmelad, kaffe, färskpressad apelsinjuice och frukstsallad med grekisk yoghurt. En vinnande födelsedagsfrukost skulle jag säga! Dock var cafépersonalen mindre imponerade av vår spretiga beställning som blev när 6 hungriga personer i omgångar skulle bestämma sig för vad vi ville äta, men det löste ju sig till det bästa till slut ändå.


 

 


Äntligen var det lördag, vilket betydde att butikerna i stan öppnade igen efter två dagars påskstängt. Tjejerna i påskgänget var väldigt shoppingsugna och vi betade av butik på butik i ett ruskigt tempo. Eftersom jag tycker att det är så där spännande att handla kläder just nu så blev det dock bara en plånbok för min del. Men den blev jag himla nöjd med! De andra shoppade desto mer vårfina grejer och någonstans där emellan han vi också klämma in en liten dryckespaus. Vilket nog var välbehövligt för oss alla med tanke på shoppingtempot.




Och sedan blev det lunch på äkta spansktmanér. Klockan 14:30 hade vi bokat bord på Ni Neu, en trevlig restaurang vid flodens mynning, med rykte om sig att servera riktigt bra mat. Där firade vi födelsedagsbarnet med en avsmakningsmeny för oss alla. Det blev en supertrevlig lunch som började med ett glas cava och landade med kaffe efter fyra rätter och 3 flaskor vin på 5 personer. Prisvärt och mycket gott blev vårt enhälliga omdöme.



Hälsningar
lisa

Härliga bilder :)

2012-04-08 @ 11:10:28
URL: http://lisajadeholt.blogg.se/
Melissa - Den brutala sanningen!

Kikar in och hoppas ni haft en bra påskhelg hittills :)

Även om de hälsningarna nog är urtjatade vid de här laget :D



- Dagens inlägg -

1000tals krigshundar avlivas

2012-04-08 @ 12:01:11
URL: http://lavali.blogg.se/
Yohanna

Häääärliga vårbilder!!

2012-04-09 @ 12:41:19
URL: http://maiplu.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback