Stickat och virkat till smått

2011-11-25 08:30:00

Min mor är en riktig hejare på att sticka, virka och sy. Ja, hon älskar det där med handarbeten helt enkelt. Något som hon tyvärr inte fört vidare med generna i modersmjölken till varken mig eller min syter dock. När vi var små så tyckte vi nog mest att hennes stickade tröjor kliade om de inte var gjorda i renaste bomull, men nu när man själv väntar smått så ser man på hemmastickade tröjor med helt andra ögon.

 

Nu skulle man ju kunna tro att min mor är en så där 65 år som sitter hemma på kammaren och knåpar, men se där, det är hon inte. Snarare 45år...och blivande mormor! Men jag måste säga mamma att det här med handarbeten gör du bra, så fortsätt men det, även om det plussar på mormorspoängen rejält ;)

 

Så fort vi berättat för mina föräldrar om bebisnyheterna så började min ömma moder att sticka på denna lilla, söta pippitröja till Pyret. För det hade hon minsann snappat upp att pippitröjor skall man ha på barn (och vuxna för den delen) numera. Och det uppskattas! Nu senast när vi var hemma och hälsade på så fick vi se det färdiga resultatet och visst blev det fint?

 

När hon ändå var igång så virkade hon ett par übergulliga, röda converseskor att matcha till tröjan också. Ja, eller ett par. Jag menar tre par, men detta blev det bästa paret tydligen för mönstret var visst inte det enklaste.

När vi sa hejdå efter en vecka hemma så höll hon redan på med nästa kofta i minifromat. Så just koftor och stickat i allmänhet tror jag inte att vi behöver köpa speciellt mycket av till Pyret. Dessutom skall ju den lille komma till världen lagom till sommaren....i Spanien. Så vi får hoppas att hon stickar något i lite större storlekar också så att inte allt är för litet till vintern när dem verkligen behövs sedan ;)


Hälsningar
Lotta

Men gud så söta!

2011-11-25 @ 11:40:31
Amanda

Åh så söta! =)

2011-11-25 @ 13:01:37
URL: http://www.shoppingbloggen.com
Nina

Å, vilket gulligt kit! Virkade skor är ju hög-ambitiöst. Himla lyx för er att henne som kan sånt och tycker det är kul!

2011-11-25 @ 18:45:48
URL: http://denvassastekniven.se
Linnéa

Min mamma stickade också en "pippi-tröja" innan bebis kom! dom är ju sååå fina!

2011-11-26 @ 00:11:51
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Charlotta

Nämen jösses vad fint! Och vilka söta skor

2011-11-26 @ 09:17:10
URL: http://www.marepubliken.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback