Operation hitta julkänslan har inletts

2011-11-22 09:36:21

Liksom så många andra så älskar jag julen och ser verkligen fram emot denna högtid nåt enormt varje år. Men i år så har den där riktiga julkänslan ännu inte infunnit sig. Jag gissar att det är vädret här i Spanien som har spelat mig detta spratt. De senaste veckorna har ju bjudit på nästan 20 grader och sol, så kanske är det inte så konstigt ändå att det inte har känts självklart att vilja tända ljus, lyssna på julmusik och baka lussekatter så där på momangen :)

 

Men nu skall det bli ändring på detta, i takt med att vädret dessutom väntas bli sämre denna veckan, har jag sannerligen tänkt göra julmysigt i vårt hus. De svenska pepparkakorna på bilden ovan fixade jag redan för några veckor sedan i en liten kaffebutik här i stan. Helt otroligt att de hade Annas pepparkakor ståendes där på en hylla...och dessutom tog de bara 1,40 euro för ett paket! Måste ju nästan vara billigare än hemma ju. Pepparkakor till trots så saknas faktiskt lite mer än så för den ultimata julkänslan här hemma. En fungerande adventsstjärna i fönstret tillexempel :) Det skall jag se till att fixa idag!

Operation hitta julkänslan har alltså inletts här. Mer julstämning åt det spanskafolket!


Hälsningar
sofie mumsfillibaba

Nytt bokmärke!

Jag tycker det är svårt att hitta julstämning med 10 plusgrader. Ser inte ut att bli någon snö heller till jul:( Men det har ju gått förut!

2011-11-22 @ 10:11:12
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
e

Vilken snygg blogg du har snäckan! puss!

2011-11-22 @ 15:40:53
URL: http://emmahallbom.blogg.se/
Annika M Sriwanna

annorlunda det måste kännas :)

2011-11-22 @ 21:50:35
URL: http://sriwanna.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback