Mitt nya stressfria liv

2011-11-25 14:45:29

Här gick vi i morse, på vägen till vårdcentralen, jag och Vasse. Skönt att det bara tar 5 minuter att gå dit eftersom jag tycker att vi springer där mest hela tiden numera. Jag har nog aldrig i mitt liv träffat så här mycket vårdpersonal och suttit i väntrum som nu.

 

Med tanke på att det tar sin tid att springa ner vårdcentraler och ibland sitta och vänta olidligt länge på att bli uppropad (trots bokad tid). Så är jag rätt glad att jag inte jobbar just nu. Det hade varit så otroligt stressande att sitta där, vänta på att bli uppropad i 45min, vetandes att man skall jäkta tillbaka till ett jobb som kanske ligger på andra sidan stan. Lyxigt att slippa, jag vet, men så otroligt skönt det är ändå just vid dessa tillfällen. Stress finns liksom inte på min karta nu för tiden. Visst, klart att det kan bli nästan osunt stressfritt emellanåt också. Men med tanke på vilket hektiskt liv jag levt i perioder, så har jag inga problem med att välkomna mitt nya stressfria liv med ett leende och utan minsta ångest. Faktiskt.

 

Besöket hos barnmorskan gick förövrigt hur fint som helst. Vi fick höra hjärtljuden på bebisen i magen. De slog snabbt och bestämt. Vikt och blodtryck avhandlades och det blev guldstjärna i kanten på båda dessa värden. Den 21 december, precis innen vi åker hem till jul, så skall vi göra ultraljudet med stort U. Ja, tydligen det viktigaste ultraljudet under hela graviditeten som görs i v.20 här. Hjälp! Tur att vi fått rutin nu då med våra tidigare 3 gjorda ;)

 

Först ville de i receptionen boka in oss på ultraljudet någon gång mellan den 22-28 dec eftersom barnmorskan skrivit så på pappret. Då fick vi snällt förklara att det går inte. Större delen av perioden den 22-28 dec kommer vi nämligen ligga i soffan i Partille. Där vi prickskjuter praliner i munnen, med Aladdinasken på magen och har svårt att bestämma oss för om vi skall behålla duntofflorna på eller av. Okej, så detaljrika var vi kanske inte, men som tur var så kunde vi få komma dit den 21 dec istället. Tack för det.


Hälsningar
25år, 2 barns mamma, egen företagare, designer

Ja det förstår jag att du har=) ser att du bott i Göteborg. Kommer också därifrån men flyttade till Oslo för 3 år sen.=)

2011-11-25 @ 15:27:11
URL: http://www.mammavd.se
CELINAS NEW YORK

Hej!



Jag har ett julklappstips!



Jag säljer dessa RINGAR från MARC BY MARC JACOBS limited edition med latinska fraser, som jag köpt i NEW YORK!



Kolla in inlägget här: http://celinas.se/2011/november/julklappstips-1115.html och här http://celinas.se/2011/november/marc-by-marc-jacobs-pyssel-1111.html



Idag har jag sänkt priset på ringarna! (Alltid fri frakt och mängdrabatt)



Perfekt julklapp till dig själv, vännen, syskonen eller flick/pojkvännen!



Ha en trevlig kväll!



Celina

2011-11-25 @ 22:27:13
URL: http://celinas.se
alicia

fin bild! :)

2011-11-25 @ 23:52:19
URL: http://aliciasjodin.blogg.se/
Linnéa

Jag gjorde sex ultraljud under graviditeten med Grace. Många i Sverige ifrågasatte det, men jag tyckte det var helt coolt. Fick se henne (ja, vi visste ju inte att det var en tjej då) och höra hennes hjärtljud. Det vart liksom mer 'avslappnande' att veta att allt var okej där inne i magen.

Vilket daturm är du beräknad att föda?

2011-11-26 @ 00:09:45
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Anonym

Ja men ohja, det kan man ju läsa massor om på bloggen också. Nu bor vi i Shanghai i Kina och det finns det en egen kategori för, på hemkategorin lägenheten vi bor i o.s.v o.s..v Innan bodde vi ett år i Dhaka i Bangladesh (finns också kategori). Min kille reser ju över hela världen då och då och nu ska han till Paris på jobb och då hänger jag med:) Men kommer nog inte bli lika många resor för mig här i Shanghai som det blev i Dhaka. Shanghai är ju mer en stad där man KAN bo och leva "normalt" och må bra, Dhaka var extremt speciellt och där var man tvungen fly landet då och då haha

Ha en fin dag:)

2011-11-26 @ 03:46:58
URL: http://karinolofsson.se
Jenna

Jag förstår att du njuter av att inte jobba, jag har flera gånger undrat över hur smart det var att börja plugga mitt i graviditeten då det blir lite väl jobbigt ibland. Men å andra sidan får det tiden att gå ännu fortare vilket jag vill just nu.



Ja du, jag önskar att den här bebisen vill titta ut lite tidigare än planerat, mest för att jag har så konstant ont. Jag hade gärna sett att den kom redan nu men ändå inte då det känns roligare att den kommer i januari rent praktiskt :)

Men jag tror nog att jag kommer gå över tiden precis som med Viggo, då gick jag 9 dagar över. Kändes aldrig som att han skulle komma :)



Kram!

2011-11-26 @ 18:08:49
URL: http://onlymama.blogg.se/
Fina Frun

Skönt när allt går bra hos bvc :)

Trillade in på din blogg och har kikat runt lite. Trevligt du har det här! Fastnade för att jag själv har bott i spanien (kanarieöarna) och fött barn där... är tillbaka i gbg dock!

2011-12-04 @ 02:24:08
URL: http://finafrun.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback