Som en prenumeration på lycka

2011-11-24 14:33:37

 

Med exakt en månad kvar till julafton så tycker jag att livet känns rätt underbart. Ja, men så känner jag varje år i juletider. Det är som att hela jag går upp i nån slags juleufori och blir så där nästan gräsligt lycklig. Musiken, ljusen, lukterna och gemenskapen som man känner i dessa tider är något alldeles speciellt. Det är egentligen rätt fantastiskt att på förhand veta att man varje år i december kommer att vara såhär urbota glad och fridfull! Som en prenumeration på lycka som dimper ner så där en, två veckor innan jul och sitter i fram till nyår ungefär. Magiskt.

 

Än har jag inte bakat några lussekatter och jag har inte köpt en enda julklapp, men julmusiken har jag börjat spela här hemma. Vasse tyckte att det var lite tidigt, men äsch. Det är ju så kort tid fram till jul ändå tycker jag så varför inte börja lyssna och komma i stämning redan nu?

 

Här är mina topptre favoritjullåtar som jag faktiskt enbart skulle kunna lyssna på hela julen om jag var tvungen att bara välja tre låtar. Vilka är era favoritjullåtar?

 

Christmas Song - Nat King Cole


"Chestnuts roasted on an open fire..."

Jul, jul strålande jul - Tommy Körberg

"Kom, kom strålande jul, sänk dina vita vingar"

The Christmas in you- Jill Johnson

"Christmas is here, the snow is gently falling down"

Hälsningar
Helena

bra låttips :) ska lägga in dom i min christmas-lista på spotify :). är ni i sverige i jul ?

2011-11-24 @ 15:19:15
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Malin Kristiansen

Är ju också löjligt förtjust i julen som du vet. :) Men jag håller på traditionen att ta fram ljusstakar och stjärnor först till helgen. Har dock pysslat lite julkort och gjort en av två dörrkransar. Love it! Idag har jag tagit fram ljusstakarna på jobbet så blev ännu mer sugen på att ta upp våra hemma. Men, som sagt, väntar till lördag... eller i morgon.. :)



Min favoritlåt måste nog ändå vara Julen är här med Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebö.



Kram på dig!

2011-11-24 @ 17:51:32
Kampen att bli någon annan

Svar:

Jag läste spanska sen 6an och till 1an på gymnasiet. Vi kunde bara välja spanska, franska och tyska samt sv/en som språk på grundskolan. Men nu förstår jag att det bästa jag i alla fall gjort var att läsa italienska. Ångrar inte en sekund att jag valde bort spanskan och fortsatte med italienskan istället :)

Kram

2011-11-24 @ 20:05:04
URL: http://rizzy.blogg.se/
Karin

Alltså jag skulle gärna skriva men han vill inte att jag ska blogga om hans företag (som ALLA känner till haha) och hans jobb och det accepterar jag verkligen. Här är det kontrakt på två år iaf

trevlig fredag:)

kram

2011-11-25 @ 00:53:12
URL: http://karinolofsson.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback