Å i fönstret hänger julgranssaker...

2011-11-26 13:26:35

...visserligen hänger där inga hästar, grisar och pepparkakor, men fint är det. Julskyltningen runt omkring i staden har tagit fart denna helgen. Första julen i San Sebastian för mig och det skall verkligen bli spännande att få ta del av julmyset. Kan tänka mig att denna lilla stad med sina 180.000 invånare och många små, lokala butiker kommer att kännas som ett riktigt litet Kapernaum så här i juletid.

 

Julskyltningen är mer av den gamla skolan här. Träsnidade figurer som rör sig och spelar, låtsas snö som faller och små julkrubbor med jesusbarnet i fönstren. Inte så modernt, silvrigt och svenskt stilrent liksom....tänk er Åhléns julskyltning hemma och sedan raka motsatsen, så har ni julskyltningen i San Sebastian!

 

Skyltningen med skidbacken på bilden ovan fick vi syn på i en exklusiv herrbutik igår när vi promenerade genom staden på kvällen. Det såg så himla idylliskt ut med barnen som fullkomligt kastat sig fram för att se med näsorna tryckta mot rutorna. Helt stumma av beundran satt de där som små ljus och beskådade det lilla miraklet till skidbacke med lift och allt. Det kändes som att man färdades minst 50 år tillbaka i tiden på en sekund. Till en tid då barn faktiskt fascinerades av andra saker än tv-spel och svindyra mobiler. Det var en fin stund :)


Hälsningar
saralovisa

jag tycker att der verkar fantastiskt. Vad underbart med lite ny input!



Men Hallå! Jag måste ju få säga grattis för om du käkar citrusfrukter så kan det ju inte vara så mycket annat än en liten i magen! Vilken vecka?:)

2011-11-26 @ 18:22:33
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback