En begynnande bebiskula

2011-12-02 16:30:00


Vecka 18 är här och visst har väl en liten kula börjat växa till sig på magen nu? Det är svårt att se det själv tycker jag, men det blir tydligare när man ser det på kort :) Dock skall tilläggas att det inte är det lättaste att ta kort på sin egen mage så ni får hålla till godo med denna dokumentation för nu.

Med mindre än tre veckor kvar till nästa ultraljud så längtar vi massor efter att få se vår lilla akrobat igen! Nu förväntas den vara ca.12cm lång i sitthöjd och väga runt 150gram. Låter kanske inte så stort...men eftersom den var 3,5 cm lång första gången vi fick se den så känns det ju som världens utveckling!

Personalen på vårdcentralen säger dock varje gång när vi tittar på bebisen att: "Es Pequeñito!" alltså ungefär "Den är jätteliten!". Antar att dem som tittar på bebisar i magar hela dagarna tycker att vår lilla krabat är lika stor som en pyssling ännu, men för oss är det ju en megaskillnad varje gång den blivit några ynka centimeter längre.

Enligt nedräknaren här på bloggen så har vi nu gått 120 dagar med Pyret i magen och det är visst 160 dagar kvar. Jaha, trevligt. Än så länge har det ju varit världens enklaste "promenad i parken" så att säga. Får se hur det fortskrider detta...men så länge man har nära till skratt och omges av omtanke och kärlek så klarar man ju rätt mycket faktiskt.

Hälsningar
Linnéa

Åh! bebismage! :) Jag hade det också svårt för att ta en bild på min kula under hela graviditeten, så jag bad Ian i slutändan att ta dom :P Du får väl fråga Vasse!



Jag såg till att promenera en massa under graviditeten. Ända upp till vecka 39 när svärmor sa 'nu räcker det! nu skjutsar jag dig!' så promenerade jag en mil 1-2 ggr i veckan när jag skulle till sjukhuset. Och jag mådde toppen hela tiden! (bortsett från lite halsbränna på natten :P)

2011-12-02 @ 19:10:55
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Lotta

Vilken mysig liten mage! Spännande att höra om spanjorerna också tar sig friheten att ta på din mage utan att fråga.. Det är tydligen helt ok här iaf.. Konstigt! Ha en mysig helg! Kramar

2011-12-02 @ 20:49:46
Ulrika

vilken tid du har framför dig!!! Så avis! :D



jag jobbar som utredare på en ganska ny myndighet och har det senaste halvåret arbetat med att ta fram processer, handläggningsrutiner och lite annat smått och gott för en ny verksamhet samt utbildat nya handläggare.



/U

2011-12-03 @ 12:41:42
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Frida

Åh, finaste Pernilla - du har så mycket spännande framför dig nu! Hoppas att förlossningen blir en walk in the park oxå ;-)

Ha det fint och hälsa mannen! Kram //Frida

2011-12-05 @ 19:37:34

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback