Laddar inför uppesittarkväll

2011-12-23 17:25:56

Just nu sitter jag i soffan med en sprakande brasa bredvid mig, julmusiken på och inte långt borta står den ståtliga granen. Jullugnet har infunnit sig och nu laddas batterierna inför kvällens uppesittarkväll med familjens vänner. Vi är tolv stycken som skall äta gott, skratta, mysa och viktigast av allt spela juklappsspelet tillsammans ikväll. Det brukar alltid gå hett till och vi är riktiga tävlingsmänniskor allihopa som gärna inte viker ner oss ;) Men julmaten har vi strukit och istället skall vi smaka hemlagat indiskt ikväll, som varit bestämt sedan september. Det skall bli spännande och säkerligen riktigt gott.

 

Tänka sig att imon är det julafton. Underbart! Får nästan rysningar när jag tänker på det. Finns det nån mer dag på året som har sånt fantastiskt guldstoft runt sig? Vi är i alla fall redo och så här såg det ut när vi klädde granen igår kväll.

 

 


Vi kör alltid mycket rött och silver. Klassiskt och snyggt. Fast vissa delar av julpyntet hade nog inte mått dåligt av att få en liten uppdatering. Tror nämligen att vi har haft i stort sätt samma pynt i 10 år.


Vasse och Mikael satt mest i soffan, drack öl, whisky och dirigerade oss andra. Jo, jo från soffan ser man ju såklart direkt ifall glittret hänger snett och vart det fattas kulor i granen ;)


Och så här tjusigt blev det till slut! Gran, och då menar jag en riktig gran, känns verkligen som ett måste på jul. Älskar lukten av riktig gran och skulle därför aldrig kunna tänka mig en i plast.

Hälsningar
sara

mysiga bilder!

2011-12-23 @ 20:41:32
URL: http://smuls.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback