Indisk uppladdning inför dagen med stort J

2011-12-25 11:07:29


Så har man firat julafton än en gång på trevligt, lugnt traditionelltvis. Mysigt så det förslår och inga oväntade överraskningar, precis som jag gillar't. På uppesittarkvällen dock får det gärna vara lite annorlunda, för vem orkar äta julmat 2-3 dar i rad egentligen? Vår vän och värdinnan Susanne hade tagit fasta på detta i alla fall och hade bjudit in till indiskafton den 23 december. Och nu pratar vi inte bara en indiskrätt eller så, det var baske mig en hel buffé! Otroligt gott med mör kyckling tikka masala, frukt- och nötcouscous samt räkgryta för att nämna några rätter. Undra vad vi skall bjuda på för spännande nästa år för att toppa det här när hela gänget kommer till Partille på uppesittarkväll?!? Tur att vi har ett helt år på oss att fundera :)


Med 12 personer runt bordet så går det helt klart åt en hel del mat, men trots att vi alla åt tills vi var proppmätta så fanns det massa mat kvar.


Sedan mös vi i soffan med lite smått och gott medans vi smälte maten inför kvällens viktiga event....


...Paketleken! Tjohoo. I år kammade jag hem en snygg identitetsbricka att sätta på bagaget när man reser och en bananskärare :) Bara bra saker med andra ord. När klockan var lite efter ett var vi extremt nöjda och glada med vår uppesittarkväll och rullade hemåt för att sussa gott innan dagen med stort J.

Hälsningar

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback