Lilla fröken nyfiken

2012-10-31 16:46:00

Okej så här är det va. Lia åker inte gärna vagn. Så har det varit ända från början och vi trodde nog att det skulle bli ändring så fort hon fick bytt till sittdelen. Men nä. Eller jo, första veckan tyckte hon la att det var spännande för det var ju något nytt, men sen avtog intresset rätt snabbt igen. Om hon är på bra humör kan hon åka en stund om hon får något att pilla med men sen vill hon upp i famnen för hon tycker uppenbarligen inte att hon ser tillräckligt bra från vagnen. Får hon komma upp så kan hon hänga knäpptyst länge på armen och bara titta. Så lösningen om jag är själv med henne blir ju ofta bärsele med henne tittandes utåt när hon tröttnat på vagnen.

Igår bestämde jag mig för att testa att vända vagnen utåt, trots alla rekommendationer om att bebisar skall sitta vända mot sina föräldrar. Då gick vi till affären, handlade och sedan hela vägen hem utan att Lia klagade en sekund. Idag testade jag igen på eftermiddagen när vi var ute och promenerade och det var likadant. Inte ett ljud ifrån henne och huvudet gick från sida till sida, upp och ner, allt skulle hon titta på den där lilla fröken nyfiken.

 

Självklart pratade jag med henne så hon visste att jag var där, lekte med henne vid övergångsställena och tittade på henne genom sufflettens lufthål. Det funkade så himla mycket bättre än när hon sitter åt andra hållet vänd mot mig. Då blir hon bara uttråkad verkar det som. Hm, nu vet jag inte om jag skall fortsätta med vagnen vänd utåt eller hur jag skall göra. Kanske får testa ett tag till och se hur hon reagerar men så skönt det är att kunna gå med vagnen utan att ha en missnöjd bebis eller stressa fram för att man vet att snart tröttnar hon...

 


Hälsningar
Bönis

Haha, lilla busen! Såklart hon vill titta och vara med på allt som sker!!! Snart kommer moster också och då blir det full rulle!!!!

2012-10-31 @ 16:53:14
Emma

Vad skönt att det fungerade! Personligen tror jag inte alls att det är någon fara. Det finns ju vagnar som inte ens är vändbara. Som du skriver så pratar man ju ändå med sin bebis. Man känner ju sin bebis bäst och märker ju såklart om den trivs och mår bra! Kram

2012-10-31 @ 17:38:01
Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Känner igen det där med nyfiken bebis! ;) Tror inte att de små tar så stor skada av det, som du skriver så pratar man ju ändå med sin bebis, och visar sig så fort tillfälle ges! Alla barn är olika och jag tror det bästa är att lita på sin magkänsla även om det är svårt ibland.. ;)

2012-10-31 @ 17:59:56
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Emmelie

Zakk ville hellre åka framåt än bakåt redan vid fyra månader och han har inte fått några större men :)
Nu när han snart är tio månader sitter han gärna bakåt igen när han är trött så nu växlar vi. Jag tror man märker om en bebis far illa av alla intryck, de säger ju till annars om något är fel...

2012-10-31 @ 18:25:27
URL: http://zakkis.blogg.se
Renata

Alla sätt är bra för att få en nöjd bebis tycker jag! :) rekommendationer är ju just rekommendationer man gör ju det som passar en bäst :)

Kram

2012-10-31 @ 18:39:53
URL: http://renatas.blogg.se
Mormor

Syster S satt i sittvagnen, framåtvänd, från sex månader........

2012-10-31 @ 20:12:51
Mormor

Syster S satt i en framåtvänd sittvagnen från sex månader.....

2012-10-31 @ 20:14:47
Yohannas.se

Huvudsaken hon mår bra, och det är ju inte som att man ger alla de där intrycken hela dagarna! Underbart om ni kan gå promenader ihop utan stress ju!!!

2012-10-31 @ 21:57:06
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
lotta

Snäckan då! Visst är det en underbar känsla när man kommer på ngt som funkar! Håller med renata ovan! Kram på er

2012-10-31 @ 22:20:09
Mrs Oikari

Enda risken är väl att många blir överstimulerade av alla intryck. Vilket kanske resulterar i en hyper bebis som är svår att söva etc.

Reagerar hon inte så är det ju inget som hindrar er! Kör framåt om gofisen är nöjd.

2012-11-02 @ 00:31:50
URL: http://theoikaris.com
kiwiberries

vilka härliga bilder!

2012-11-02 @ 21:26:37
URL: http://kiwiberries.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback