Vägd, mätt och okejad.

2012-06-23 17:40:00
Lia blev vägd, mätt och okejad igår hos doktorn minsann. Tanken var att hon även skulle ha blivit vaccinerad med det där trippelvaccinet samt vaccin mot streptokocker, men det var inte Lia så sugen på för när vi väl kom in till doktorn så var hon helt hysterisk. Gissar på att det berodde på en kombination av övertrötthet och lite magknip, så vi bestämde oss för att vänta med vaccinen till senare. Hur som helst lyckas de i alla fall väga och mäta henne undertiden hon skrek. Och japp, hon har vuxit på riktigt bra! 5290gram och 56 cm lång har hon hunnit att bli nu vid 2 månaders ålder. Skall påminna mor min om att scanna in och maila mig mitt kort med dessa uppgifter från när jag var bebis, så att man kan jämföra. Det hade ju varit kul! Jag var också en riktig liten knubbis som bebis så jag gissar att hon brås på mig då ;) Hehe. De goa bebislåren och kinderna är i alla falll helt underbara!
 
 
 
Här en en bild från gårdagens nackträning. Inte Lias favoritsysselsättning precis....

Hälsningar
Jenny - mammaliv i Nashville

Härligt att hon växer så bra! Dom där knubbiga låren & runda kinderna är det bästa som finns!! :)

2012-06-23 @ 21:31:39
URL: http://jennybenny.blogg.se
Therese

Sötis, det är ju så kul att jämföra med sin egen kurva. Här hemma jämför jag mannens och pojkarnas. Nu hejar vi på Spanien, antar att ni med sitter klistrade :) kram

2012-06-23 @ 21:59:58
URL: http://sailorswife.se
Marre

Riktigt bra jobbat av er. Bara för det var jag tvungen o kolla vad William vägde och han låg på 5360 och var 58,5 lång. Nu tippar jag på att han passerat 7kg, vi ska till bvc på tisdag så vi får se :) Kram

2012-06-24 @ 15:09:12

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback