Lunchmumma på en söndag

2012-06-10 18:20:00



Dagens lunch gick inte av för hackor. Men så besökte vi också en riktigt bra restauraung här i stan där vi ätit en avsmakningsmeny tidigare och varit väldigt nöjda! Idag gick vi till restaurang Ni Neu tillsammans med mina föräldrar och ett vänpar till familjen som är här och semestrar denna veckan. Regnet öste ner när vi gick dit så det var riktigt mysigt att få slå sig ner kring barbordet i ena hörnet, smutta på ett glas vin och låta smaklökarna få sitt på en söndag.

Vi beställde en tallrik med tre olika pintxos som kombinerats att passa ihop. Det var en miniversion på ceasarsallad med salladshjärta istället för romansallad, kokt spindelkrabba på San Sebastianvis med persiljeskum och så en fantastiskt god mussel- och saffransrisotto kokt i skaldjursbuljong. Efteråt beställde vi in marinerade jordgubbar med mascarponekräm och kaffe till det. Mascarponekrämen var helt grymt god, undrar verkligen vad de hade i den. Allt var bra tillagat och det var kul att mina föräldrar fick sig en riktigt trevlig sista lunch innan de lämnade stan, tycker jag.


 


Hälsningar
Lina

Gud vilken lyx! Jag önskar att vi hade haft råd att äta på restaurang lite oftare :) är det billigt att äta ute i san Sebastian eller ni tjänar storkovan? ;D

2012-06-10 @ 20:37:29
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Miranda mamma till Alexis.

Så gott allt såg ut! :)



Sv; ja det tog sin lilla tid.. 3 kava (stavning??) 3 rosé, 3 vita viner och 3 röda så 12 var det! Och var inte nykter när jag gillt därifrån.. Haha. Vi prövade så många för svärfar skulle beställa in till företagen att ha och ge till kunder. Det skulle bli en större beställning så då bjöd dom in oss att få se hur allt går till och pröva massa viner. :)

2012-06-10 @ 22:54:19
URL: http://mammamiranda.blogg.se/
Yohanna i Las Palmas

Åh god mat är ju alltid god mat om man så säjer. Men det där gröna skummet såg lite mystiskt ut ;)



sv: ang spanskatalandet så hade jag läst på kvällskurs innan jag flyttade hit. Men där lärde vi oss typ INGENTING ;) Sedan gick jag på spanska språkskolan här, alla fem nivåerna och så lever jag ju i en spansk familj och blev mer eller mindre tvingad till att lära mig tala. Ingen talar ju engelska här nere ;)



Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk om du skulle bli sugen på att hänga på:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/june/real-life-x-alders-kris.html

2012-06-10 @ 23:45:31
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback