Soffhäng innan kvällen

2012-07-14 15:25:38

Oj, då vart det visst redan eftermiddag. Dagen har flugit förbi och just nu står Vasse i köket och förbereder kvällens tacomiddag. Vi får gäster vid sjutiden så just nu tar jag och Lia igen oss i soffan lite. Introduceringen av ersättning har inte helt oväntat gjort henne lite trög i magen, så hon vill gärna ligga på mig med bena uppdragna nu när vi vilar. Sötisen. Hoppas att magen kommer i fas helt under helgen här, annars går det jättebra och hon äter med god aptit ersättning utspätt med bröstmjölk. Vilken lättnad!


Hälsningar
Emmelie

Jag fick tipset att blanda i lite rapsolja i ersättningen, smörjer upp det lite :)

Svar: Ja,jag har hört det med. Testar fför fullt :)
Spanienfrugan

2012-07-14 @ 18:30:04
URL: http://zakkis.blogg.se
Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot

Vilken fantastisk body!

Svar: Gillar också de små ugglorna :)
Spanienfrugan

2012-07-14 @ 20:14:48
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se
Lina- mamma till Gustav

Så skönt att hon äter med god aptit, och ja magen blir hårdare vilket jag också märkte men inget dom inte klarar av :) är vanligt att dom inte bajsar varje dag också ;) trevlig lördag på er! Kram

Svar: Japp, mindre bajsblöjor nu kan man ju konstatera! Det var verkligen skönt att hon accepterade flaskan så fort.
Spanienfrugan

2012-07-14 @ 20:20:45
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
elinjosefine - lifestyleblogs

Hoppas magen kommer i fas snart men det gör den säkert!! Iris blev så mycket bättre i sin mage när hon passerade 3 månader. Jag provade att ge henne ersättning på kvällen för att se om hon sov lite bätttre men det gjorde hon inte ;) Men nu tror jag snart jag ska börja ge lite gröt.

Hoppas ni fått en mysig lördag!
Stor kram

Svar: Ja, vi håller tummarna för att hennes mage skall stabilisera sig lite nu när hon snart blir 3 månader. Spännande att börja med gröt!
Spanienfrugan

2012-07-14 @ 23:11:04
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
louise

Mysig blogg!

Svar: Tack, tack!
Spanienfrugan

2012-07-15 @ 18:41:29
Alexandra

Skönt att det funkar bra! Hoppas magen snabbt hänger med på tåget också. Men det brukar ju oftast gå bra om man mjukstartar lite och blandar ut med bröstmjölk. :) Så gjorde vi med, dock fick vi inte ordning på Frejas mage alls. Men det var pga allergi mot komjölksprotein. Men nu äntligen, inga bekymmer! :) Lycka till!

Svar: Jag är lite orolig för att det kan vara allergi kanske, hur märkte ni det? Gick ni över till mjölkfriersättning sedan då eller?
Spanienfrugan

2012-07-16 @ 12:29:50
URL: http://frejasmama.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback