Spanjorerna fryser och jag med!

2012-02-08 15:01:25
Fi fan, idag är det inte varmt i San Sebastian skall ni veta. Som svensk så klarar man sig såklart om man bara har vett att klä sig i mössa, vantar och halsduk utomhus...men spanjorerna här de fryser så att det inte vet vart de skall ta vägen. 2-3 minus grader har vi idag och tillsammans med stadens fuktiga havsluft gör det att kylan känns riktigt bitande rå. Som den brukar kännas i Göteborg ungefär. Dessa temperaturer hör inte till vanligheterna här om vintern så jag tror stadens invånare befinner sig lite i chocktillstånd. Min kompis hackade tänder när vi promenerade hem från fikan nu i eftermiddags. Stackaren. Jag höll med om att det var kallt, men kunde ändå inte låta bli att påpeka att hon nog aldrig skall besöka Sverige vintertid ;)

Det vart en trevlig fikastund hur som helst, även om det inte blev så värst mycket bebisgos den här gången. Lilla fina Juliette låg nämligen och snosade gott nerpackad i vagnen under hela tiden. Hon öppnande bara ögonen någon enstaka gång för att titta lite på oss. Drygt två månader gammal är hon, så det kommer inte att bli allt för lång tid mellan henne och vårt Pyre. Kanske en lekkamrat till senare? Hennes mamma och jag kom i alla fall väldigt bra överens :)

Nu har jag kommit in i värmen igen, fast det är faktiskt rätt så kyligt här inne om dagarna numera när temperaturen sjunker så lågt utomhus. De kör nämligen inte värme i elementen mitt på dagen, utan bara på morgonen och kvällen, så en värmande kofta och ett par tofflor är absolut nödvändigt. Helst en värmande filt och en kopp te med.



Hälsningar
Jeanette- Längtar tills USA resan!

Fin blogg du har :)

2012-02-08 @ 17:00:07
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Hanna - Mode, smycken och min vardag

Mysigt med fika! :-)

2012-02-08 @ 17:50:39
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
angelica

Tack fina du! ( Lite sent, men bättre det)

Jättefin kopp, vill ha!

2012-02-09 @ 08:17:45
URL: http://angeliqe.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback