Skumbad med Pyret i v.29

2012-02-16 11:00:00

 

Skumbad alltså. Avnjöt ännu ett igår eftermiddags med kanske aningens för mycket skum i, men härligt var det. Idag går vi in i v.29 med Pyret i magen och jag fattar knappt vart veckorna tar hän. Det känns i alla fall som att långa skumbad är väldigt prioriterat just nu, eftersom det lär vara en av många saker som inte riktigt kommer att hinnas med så ofta sedan. Om en si så där 11 veckor snackar vi alltså. Hjälp! Tror verkligen inte att vi har en aning om vad som väntar oss då, men jag vill tro att det kommer att bli fantastiskt så länge vi tar det onda med det goda. Åtminstone verkar det ju så när man klickar och läser runt på andra mammabloggar. Blir livet bättre som föräldrar? Ja, det verkar nog faktiskt alla slående överens om. Lite tuffare absolut, men också lite mer rosenskimrande guldkantslikt. Åh, det tror jag att jag kan skriva upp mig på faktiskt.

Klart att ni skall få se en magbild också så här i ny vecka och allt. Fast denna veckan tar vi den ur en ny vinkel och i en lite ny skepnad också ;)

 

 

Här är vi, bulan och jag. Ibland tycker jag att den putar ut som bara den för att senare ha sjunkit ihop igen. Antar att det är lilla Pyret som testar sina förmågor och sträcker ut sig ordentligt emellanåt. Häromkvällen var förresten första gången som Vasse fick agera lyftkran och hjälpa mig upp ur stolen när vi tittat på tv i lillarummet. Tur att han tränar på bra han, för det lär ju bara bli tyngre och tyngre last framöver. Haha. Till mitt försvar kan jag i alla fall tillägga att det var en sjukt låg stol (läs strandstol med lutning) som han fick hjälpa mig upp ur. Det är faktiskt knappt att normalt övergödda personer kan ta sig upp ur dessa stolar utan att fälla sig åt sidan och kravla upp på alla fyra. Så det så.


Hälsningar
elinjosefine - lifestyleblogs

Åh så kul att vi är så nära varandra!



Vad mysigt med skumbad! Vi har inget badkar. I vanliga fall saknar jag det inte men nu i gravidtider hade det varit mysigt att krypa ner i ett varmt bad då och då!



Hoppas du får en fin fin dag :)

2012-02-16 @ 11:44:38
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Melanie

det går så fort, dessa veckor - ännu snabbare med tvåan! man hinner knappt med! Och visst blir livet helt annorlunda, på alla sätt! det tar tid att vänja sig vid omställningen, att bli förälder och få barn, det tar tid att komma in i det. Och visst är det tufft och hemskt slitsamt, men också helt underbart såklart:)



Kram!

2012-02-16 @ 12:25:04
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 38 ♥

Mysigt :)

2012-02-16 @ 12:29:37
URL: http://lillamys.blogg.se/
Mickan (Gravid v. 34)

Ja, vad fort det går. :) Så fin mage och så skönt med bad. Önskar att vi hade badkar, det är lite svårt att ta sig upp från golvet i duschen. :P

2012-02-16 @ 17:38:54
URL: http://angel-like.com
ALicia

Åh så mysigt! Skumbad var evigheter sen och numera äger jag inte ens något badkar..

2012-02-16 @ 21:43:49
URL: http://mybubble.blogg.se/
jenny

Åh jag längtar efter att få bada! Bra avkoppling det där.

2012-02-18 @ 11:54:02
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback