Hur gör ni?

2012-02-06 17:29:57


Det är lite roligt att börja veckan med ett tomt bloggblad och inte riktigt veta vad man skall skriva om tycker jag. Bloggen har, som jag skrivit om innan, blivit mitt lilla skötebarn och det delvis på grund av brist på annan sysselsättning här...men oj vad jag känner att den ger mig ändå! Inte bara i form av den goa respons jag får från er läsare utan  även ur ett kreativt och dokumenterande perspektiv. Kreativt på så sätt att jag får skriva fritt, fota och sedan redigera mina härliga bilder. Och dokumenterande såklart i att denna annorlunda del av vårt liv, boendet utomlands och allt kring detta, får komma ner på pränt och förhoppningsvis förvaras för en lång tid framöver. Det är ju underbart!

Så nu undrar jag hur gör ni när ni bloggar? Det är måndag idag och bloggveckan har ju bara börjat. Hur väljer ni vad ni vill dela med er av just denna vecka och vad är viktigt i ert bloggande?

Själv skriver jag oftast många inlägg på en gång. Dem brukar komma i ett stim där orden bara flyter på och idéerna flödar kring vad jag vill blogga om. När jag köpte min Iphone så trodde jag att det skulle bli fler spontana blogginlägg i stil med "detta gör jag nu", men eftersom jag fortfarande inte kan blogga ifrån mobilen (tack Blogg.se för det!) så har det inte blivit så. Fast egentligen så tror jag att jag är rätt glad för det, för det innebär ju bättre kvalitet på inläggen...hoppas jag i alla fall.

Hälsningar
Emelie, Mamma till David och Gravid

Grattis till bebisen i magen :D Hur har graviditeten varit hittills?



Sv: Javisst! Man blir helt beroende av tradera :D Har köpstop nu ;)

2012-02-06 @ 19:43:29
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se/
SjungandeMamman

Jag skriver både spontana, t ex om jag kommer på en låt helt plötsligt eller tar en fin bild, och gör flera inlägg samtidigt som jag sparar till olika dagar. Jag tror att inläggen är beroende på vad för slags blogg man har, om man är en "författarsjäl" som inte tappar läsarna efter några rader eller vad för slags läsare man har...fast vad vet jag egentligen :)

Nu undrar jag om du har en liten känsla av om Pyret är en flicka eller pojke? Jag var helt säker från dag ett, och rätt hade jag!

2012-02-06 @ 20:45:43
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
Karolina, gravid i .v 37 ♥

Vilken intressant text!

Jag är nog lite som du. Jag kan sitta och bara stirra in i dataskärmen och tänka "vad fasen ska jag skriva om nu". Men oftast går det av bara farten! Ibland blir jag nästan stressad över att jag inte hinner dokumentera allt - för det är trotts allt en dagbok som blir väldigt rolig att läsa om några år.

Kramar

2012-02-07 @ 10:29:13
URL: http://lillamys.blogg.se/
jenny

Jag är så glad för att jag kan blogga från mobilen, tyvärr är det dom du säger att kvalitén på framför allt bilder men även på inlägg sjunker. Jag som älskar att fotografera känner mig klämd. Uppdatera och dela med mig av sämre bilder elr inte hinna mer än ett par inlägg i veckan? Svårt!

Men ja, jag spontan bloggar efterhand.



Kram!

2012-02-07 @ 16:52:56
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot
Charlotta

Jag är precis tvärtom, skriver aldrig mer än ett inlägg åt gången. Kanske är för att jag skriver om mat i och för sig, maten ska ju gärna lagas innan jag kan skriva om den :=)

2012-02-07 @ 20:39:45
URL: http://www.matrepubliken.se
Stephanie

Jag brukar försöka (om tid finns) på söndagen planera mina inlägg på så sätt att jag klottrar ner i ett block det som jag vill skriva om i veckan, om det är nåt speciellt jag ska göra eller något speciellt jag har att berätta. Så när veckan väl börjar och blogginspirationen inte finns där så kan jag bara kolla på listan och ta något av det.



/Stephanie

2012-02-08 @ 09:05:23
URL: http://vargdrommar.blogspot.com/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback