Hjärtedagen

2012-02-14 09:30:00

 

Då var den här igen. Dagen då man skall se på sin partner med blida och kärlekfulla ögon, köpa något fint och gärna dyrt (om handeln får bestämma) för att sedan slå in det i en hjärtformad kartong. Sedan skall man ackompanjera presenten med ett fång röda rosor, själv lukta som en rosenknopp och servera en enastående middag där alla rätter skurits ut till små hjärtminiatyrer. Därefter öppnar man en flaska bubbel, mumsar praliner med hög kakaohalt och delar ut våta kyssar under en filt i soffan medan stearinljusen brinner med en flämtande låga. Eller?

 

Jag är MYCKET tveksam till att vår hjärtedag kommer att se ut så här men jag skall se vad jag kan göra ;) Vi har börjat dagen med en fin frukoststund tillsammans i alla fall. Vi får väl se hur den kärleksfulla dagen slutar...


Hälsningar
Anna

Ja, det gäller att inte skapa för höga förväntningar ;)



Här skippar vi presenter, men ska iaf äta en god middag med kladdkaka till efterrätt. Skadar ju inte att mysa till det lite extra mitt i vardagen, även om inte just alla hjärtans dag är något jag orkar vrida mig ur led för att fira.



Hoppas ni får en fin dag :)

2012-02-14 @ 11:23:12
URL: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Maja

Vi skulle inte ens fira den, men så kom ju blombudet med blommor.. själv skrev jag en snabb kärleksförklaring i brevform och stoppade ned i sambons jacka, som han kunde läsa på jobbet. ;)

2012-02-14 @ 17:32:49
URL: http://majaoberg.bloggspace.se
inspireme ❀

Glad alla ♥ dag till dig! :)

2012-02-14 @ 18:46:39
URL: http://inspireme.spotlife.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback