Förväntningar på helg

2012-02-02 17:14:30


Hela dagen igår fick jag för mig att det var fredag. Mycket märkligt för det är ju fredag idag. Gårdagskvällens högtid, vår årsdag, firades på en nyöppnad italiensk restaurang i stan. Stället bär det utsökta namnet Raviolina och där delade vi på getostsallad till förrätt (dock ingen getost för min del, buhu), tryffelpasta med svampsås och en pizza barbacoa på det. Desserten, jordgubbar med ovispad grädde, tog vi hemma i sängen framför ett avsnitt av The Wire. Ett firande i min smak ;)

Nu stundar i alla fall helg och vad har jag för förväntningar då? Tja, inte mycket mer än att få sova länge, smyga upp mig i min älskades famn, äta nybakt baguette till frukost, kanske gå en promenad och avsluta de där två böckerna som jag just nu bläddrar i. Inga direkt vidsträckta planer, men jag tycker det låter precis alldeles lagom. Min mañana, mañanagubbe till man verkar ha gjort ett ädelt jobb i att det senaste året konvertera om mig till lugnet själv när det gäller att ha hundra grejer på gång samtidigt. Han tar gärna en sak i sänder och gör vad som faller honom in. Nu har jag nog också trillat dit rätt bra och det gör att jag inte alls är förvånad över mina egna förväntningar på helgen. Vad skall ni hitta på för kul?

Hälsningar
Mickan (Gravid v. 32)

Fint det ser ut! :)

Och vad gott med jordgubbar och ovispad grädde. Det är min favorit. Det är så jordgubbar SKA ätas! :P Men vaniljglass till går också bra.



Jaa, visst är den härlig! :)

2012-02-03 @ 11:32:45
URL: http://angel-like.com
Lilla Elin [drömmen om ett barn]

Önskar dig en förbaskat bra dag :)kram

2012-02-03 @ 11:55:19
URL: http://lillaelins.blogg.se/
jenny - Gravid i New York

Jag blir alltid så hungrig när jag läser din blogg! haha :)

2012-02-03 @ 15:14:52
URL: http://jennybenny.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback