Sötebrödsdagar

2011-11-29 10:24:02

 

Söndagens Cookie Party blev aningens småskaligt för att kanske kallas ett party, men visst blev det bakat  i Paulinas kök minsann. Vi knådade och kladdade ihop tre olika recept medan vi lyssnade på julmusik och pratade bebis samt Canadaflytt. Killarna höll till i vardagsrummet i princip hela kvällen tills vi ropade in dem för att avsluta lussekattsbaket. Innan vi provsmakade sötebrödsrubbet så beställde vi förnuftigt nog hem indiskt till middag från en restaurang som vi velat prova ett tag. Oj, så gott, både det indiska och sötebröden alltså :)

 

 

I Paulinas och Brunos lägenhet hade de gått all in med juldekorationen redan. Det var som att kliva in i en ombonad, julig, liten sagovärld. Jag blev lite avundsjuk på granen jag, även fast den var av plast. Så himla mysigt bara.

 

 

Paulinas recept som vi bakade var dessa fantastiska småkakor med persikomarmelad. Farligt goda!

 

 

Jag föreslog att vi skulle baka kladdmuffins. Testade ett nytt recept med en chokladglasyr som man toppar muffinsen med när de kommit ut ur ugnen. Väldigt chokladiga, men ack så goda om man är på det humöret.

 

 

Sen var det då dags för killarna att visa upp sina färdigheter med lussesmeten. Det gick rätt bra även om vissa lussekatter fick en....eh...lite annorlunda form. Bruno lyckades göra en lussekatt som blev fullkomligt dränkt i mjöl och många skratt blev det när dessa grabbar showade loss i köket. En störtskön baksöndag helt enkelt. Ibland behöver man lite hjälp och en spark i baken av en vän för att komma igång bara.

 


Hälsningar
Annas inspiration

Mmmm så gott,

jag blir genast baksugen!



ha en fin dag

2011-11-29 @ 10:55:46
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Helena

åh vilken julstämning man fick när man tittade in i din blogg idag :)



vi hade jätteroligt i helgen :) är allt bra? Kraam

2011-11-29 @ 17:23:51
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Mary

Spännande att läsa om hur det är att bo i Spanien! Verkar som att ni har haft en mysig och julinspirerad kväll!

Johannaty

precis så brukar jag också tänka, jag slipper tänka på inredning och sånt utan bara bor :) Förstår du vad knäpp vi kommer bli sen när vi väl sitter där i ett hem för att stanna, vi kommer shoppa massor!

2011-11-29 @ 19:33:42
URL: http://johannaty.blogg.se/
Linda

Åh det där såg grymt gott ut, dags att baka pronto!! Åker ni hem till jul eller stannar ni i la spain?

2011-11-29 @ 23:04:48
URL: http://www.filippajulia.blogspot.com
Linnéa

När du bakar kladdmuffins, är det på samma recept som en kladdkaka? Och hur länge har du dom i ugnen? :)



Jag är jätte glad att jag födde här i Belgien! När jag hört om alla skräck historier i Sverige (när man inte fått komma in till förlossningen för att det varit fullt, eller för att man inte är tillräckligt nära att föda..) så är jag så glad att jag födde här1 Visserligen var det lite knepigt med franskan ibland, men det löser sig. Allt löser sig, ska du se! Du har en fantastisk resa framför dig, inte bara förlossningen utan också hela graviditeten :) och så jag ser fram emot att följa den här på bloggen! Snart får du lägga upp en magbild ;)



Kram!

2011-11-29 @ 23:17:59
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Nina

Å, vilka härliga kladdmuffins. Jag är alltid på choklad-humör!

2011-11-30 @ 01:47:04
URL: http://denvassastekniven.se
Therese

Härligt med julbak kanske blir ett här hemma i helgen med. Har ni bott i Spanien länge? Vi är smått sugna på att bo där ettag. Tänkte ev hyra hus i sommar, blir nog Alcudia. Ha en fin kväll!

2011-11-30 @ 19:10:04
URL: http://sailorswife.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback