De fyller sitt syfte

2012-10-10 08:42:00
Tack vare mina matlistor fick vi igår testat ett helt nytt recept till middag. Verkligen välbehövligt att fräscha upp och förnya sina gamla middagshjulspår ibland tycker jag, och det är det som matlistorna är så bra att ha till. Man tvingas skriva ner vad man skall äta i förväg och jag försöker att pröva åtminstonde ett nytt recept varje vecka.
 
Den här veckans nya recept var en chorizopasta med kikärtor, saffran, mandel, vitlök och persilja. Överraskande gott och rätt maffigt faktiskt. Kikärtorna mättade fint och den välstekta chorizon fick mig att inse att vi nog får börja importera sån där korv till Sverige den dagen vi flyttar hem igen...för jag kan nog inte leva utan den längre. Vill du också prova att laga denna rätt så hittar du receptet här.
 
 

Hälsningar
DIANA ÖSTERBERG

Men gott!!

2012-10-10 @ 10:12:56
URL: http://dianaosterberg.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback