Lite mer om mig

2012-05-07 13:45:00

På uppmaning från den här fina bloggtjejen att besvara dessa 11 frågor, så kommer här ett inlägg som berättar lite mer om mig själv. Jag tycker att det var en del roliga frågor så nu kör vi!

 

1. Hur spenderar du den perfekta Lördagen?

Med att göra så lite som möjligt, tror jag faktiskt. Lulla runt i mjukisbyxor, äta en lång frukost i soffan, lyssna på radion och läsa tidningen. Fram mot eftermiddagen tar jag gärna en promenad längs havet och sedan vill jag äta något gott till middag på kvällen framför en spännande film.

 

2. Vad har du för drömmar här i livet?

Åh, det är många det...men de flesta är faktiskt ganska modesta. Jag glädjs mycket åt livets små vardagsbestyr och guldkanter. Några drömmar som jag burit med mig länge dock är att skriva en roman, bygga nytt kök i ett hus med sneda vinklar och vrår någonstans i västra/södra Sverige, se mina barn växa upp och förverkliga sig själva.

 

3. Vart skulle du helst bo & jobba i världen?

Efter några år utomlands (vi är nu inne på vårt tredje) så måste jag nog ändå svara i Sverige. Närheten till sin familj och vänner slår högre än de flesta ställen som man kan bo och leva på tycker jag. I alla fall i det långa loppet.

 

4. Hur stor familj önskar du?

Jag har nog sagt att jag önskar tre barn vid något tillfälle, men känner väl mer och mer att två säkert är fullt tillräckligt. Så vi får väl se. Men visst skulle vi vilja ge Lia ett syskon en dag, om vi har turen att få till det igen ;)

 

5. Vilket är ditt bästa minne?

Oj, vad svårt. Man har ju så himla många bra minnen...från helt olika tillfällen. Men ett mycket kärt minne som dyker upp bara sådär är såklart från dagen när vi gifte oss, den 30 oktober 2010. Den där lilla stunden på kyrktrappan när vi kom ut hand i hand, jag och min helt pinfärska man, till ett helt hav av såpbubblor och glada bröllopsgäster. Det var rätt oslagbart faktiskt. Vilket lyckorus!

 

6. Vad önskade du att bli när du var liten?

Reseledare! Vi åkte mycket på charterresor om somrarna när jag var liten och jag tyckte det verkade hur kul som helst att vara reseledare. Annars tyckte jag att jobba på bank eller post verkade roligt med, men det var nog mest för att jag tyckte det var roligt att ta betalt och stämpla på papper.

 

7. Hur träffade du din andra hälft?

Vi träffades genom en gemensam kompis. Först sågs vi ett par gånger på lite hemmafester, fikor på stan m.m tillsammans med den där kompisen och lite tycke började väl sakta att uppstå. Det dröjde dock tills vi åkte på en skidresa tillsammans över en helg med ett helt gäng vänner tills de verkliga gnistrorna slog och sen dess har vi varit ett par. Vilket är drygt 6 år sedan nu.

 

8. Hur skulle du spendera 100.000 kronor om du vann på Triss?

Jag skulle ställa till med stor fest för alla våra vänner och familj och sedan skulle vi nog åka till Rom på vår försenade bröllopsresa.

 

9. Vad är din svaghet?

Mitt stora sötsug och att jag oftast försöker göra lite för mycket på en och samma gång. Det går ju inte snabbare för att man gör 4 saker samtidigt faktiskt. Det tenderar oftast bara i att något inte riktigt blir som man tänkt sig...

 

10. Vad gör du när ingen ser?

Äter två, tre bullar i rad. Kollar på mina fina vigselringar i spegeln. Klämmer pormasker.

 

11. Vilken är den roligaste bilden tagen på dig? Haha. Fick hjärnsläpp på sista ;)

Det måste vara den här galet fula bilden som Vasse lyckades knäppa på mig förra sommaren. Haha, jag ser ut som "The Grinch". Skönt att ha en sån här bild som man alltid kan plocka fram när man behöver skratta lite ;)

 

 


Hälsningar
Ruth-mamma till Meja

Haha det är alltid så roligt med sånna här frågor där man kommer lite närmre inpå och att man bjuder på sig själv som du gjort med den härliga bilden! Fantastiskt rolig! Och ROM är den mest fantastiska staden ever, såååå romantisk stad!

2012-05-07 @ 14:53:01
URL: http://minipartoft.blogg.se/
Alfva

Kul att få veta lite mer om dig.. :) Och jag håller med om det där med närhet till familjen och vänner, annars hade jag flyttat från Sverige vid det här laget.

2012-05-07 @ 16:16:13
URL: http://alfva.se
Renata - gravid v 38

Så roligt att läsa :)



Och du, den bilden var ju klockren!

2012-05-07 @ 16:20:43
URL: http://renatas.blogg.se/
Jenny - mammaliv i Nashville

Älskar dina svar! :)

Skulle vara kul att få se en liten glimt av dom där vigselringarna som du speglar ;)

KRAM & njut av eran sista pappalediga dag!

2012-05-07 @ 16:55:04
URL: http://jennybenny.blogg.se/
helena

Haha jag tyckte bilden var söt.

2012-05-07 @ 19:15:53
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Jenna - Mamma till Viggo och Vendela

Jättekul att läsa sånna listor tycker jag :) Haha kände nästan inte igen dig på bilden :)

2012-05-07 @ 20:13:35
URL: http://onlymama.blogg.se/
SjungandeMamman

Haha, tyckte väl att jag inte kände igen dig på bilden riktigt :) Fast snyggare än Grinchen är du allt!

2012-05-07 @ 20:59:50
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
kiwiberries

kul att läsa lite om dig! älskar såna frågor om lite vad som helst =)

2012-05-07 @ 23:05:49
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Ditte

Ser fram emot din roman! Du har ett väldigt behagligt skrivspråk, så det är väldigt förvånande om du INTE skriver en bok! Och jag vill ha ett signerat exemplar! ^.^

2012-05-08 @ 07:39:53
URL: http://tegelhuset.wordpress.com
Therese

Härlig läsning! Jag smygäter nog godis när inte nån ser :) nu har man ju två små barn som undrar vad man har i munnen.... Vart i Spanien är det ni bor? Och hur kommer det sig att ni flyttade just dit? kram

2012-05-10 @ 19:15:37
URL: http://sailorswife.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback