Så glad för en go vän

2012-09-24 21:41:21
 
 
Det blev en lunchdate med Malen och Juliette idag, alltså mamman och bebisen som vi hängde med hela dagen igår med. De är himla goa och Juliette är bara ett par månader äldre än Lia så det är extra roligt att vi har barn i ungefär samma åldrar. Malen är härifrån Baskien (dock inte från San Sebastian) och hon pratar både engelska och spanska, vilket är perfekt för mig. Jag är så glad för att ha hittat en vän i henne! Efter vår lilla lunch tillsammans med två bebisar som tydligen INTE skulle sova middag så drack vi kaffe på en bar nere på gatan där vi bor. Då ville både bebisarna sova och vi fick oss en trevlig fikapaus.
 
Bakverket ovan (en friterad munk med grädde i) delade vi på medan kaffet rann ner och pladdret gick. Undertiden jag bloggade lite så var Malen upprörd i telefon på ett sånt där härligt spanskt vis när salivet sprutar och armarna vevar. En riktig föreställning för en timid svensk. Såklart var det ingen direkt fara på torpet trots Malens smärre utbrott och därefter kunde fikan lungt fortskrida. Känner ingen som är så arg och lättirriterad på samma gång som hon är helt superskön och avslappnad som den här tjejen alltså!

Hälsningar
Therese

Så härligt att få nya vänner särskilt såna man tror man kan få ha länge! Såg inte allas fel ut den fikan. kram

2012-09-24 @ 22:07:03
URL: http://sailorswife.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback